onsdag 13 juni 2012

Okej, jag har

blivit lite slarvig att skriva här på bloggen.Vet inte riktigt vad jag ska skylla på så det är väl lika bra att jag låter bli.
Jag gillar iallafall att blogga så det jag inte skylla på iallafall.
I lördags var vi ju och firade min brorsdotter som nu har gått ut grundskolan och ska vidare till gymnasiet.
En trevlig stund hade vi tillsammans med min farsa, brorsan, hans sambo(min svägerska), brorsdotterns mormor. God mat bjöds vi också på.
På söndagen blev gubben klar på vedbacken för iår och det tyckte han var väldigt skönt för nu får han ju tid till alla andra måsten han har.
Älva följde med sin kompis I till ett ställe och då passade gubben och jag på att åka och köpa blommor till båda gravarna och hem. Åkte förbi gravarna och planterade innan vi åkte hem.
Det blev ytterligare en kaotisk kväll som till slut ordnade upp sig till det bästa(vill inte berätta mer om det här).
Några stygn blev det iallafall.
En rad till på klänningen blev det
Kan ju inte påstå att vi haft särskilt bra väder de här dagarna, men det har växlat mellan regn och sol(mest regn) .
Jag fick iallafall de 2 tomatplantorna satta i krukor mellan regnskurarna i måndags.
Igår(tisdag) var tjejerna ute i regnet och höll på med kaninerna och då helt plötsligt fick jag energi så jag planterade blommorna och kryddorna vi köpt fast regnet öste ner.
 2 tomatplantor+gräslök+citronmeliss står det här
 En liten tomat börjar mogna
Doktor Westerlunds pelargon
Doktor Westerlunds pelargon brukade min mamma ha hemma och den luktar när man rör bladen och kommer jag ihåg rätt så var det bra att lukta på den när man är förkyld. Jag var ju bara tvungen att köpa den när jag såg den.
Sen planterade jag även några lådor med 2 röda pelargoner och 1 vit i att sätta runt på staketet i vår trädgård(har inga rabatter pga av hundarna).
Sen var det 3 vita pelargoner som gubben planterade nu ikväll som sitter på husväggen. Jag hittade inte krukorna så därför blev inte de planterade.
Vid 16.30 hade Älva och jag klipp- och färgtid så nu är både hon och jag fina i håret till helgen.
Och nu sitter jag på jobbet och ska vara vaken hela natten och göra de måsten jag har att göra som att tvätta och ta reda på tvätten sen, städa en rullstol, en torktumlare och sen finnas till hands om det händer något.
Just nu är jag inte så trött, men jag vet att det kommer att komma stunder under natten som jag längtar hem till sängen. Jag klev upp 8.30 igårmorse och har inte hunnit vila/sova något under dagen. Men ibland blir det ju inte riktigt som man tänkt sig.
Och imorgon ska jag sova på jobbet för jag ska vara med på den sista konferensen innan sommarsemester och det är alltid kul att träffa alla arbetskamrater innan vi skils åt i några månader för semestrar.
HA EN SKÖN ONSDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar