lördag 30 juni 2012

Lördag och

mitt på dan är det visst.Sov länge gjorde jag, men det kan ju bero på att sänggång blev det inte förrän klockan 2 inatt
Igår hängde jag sista tvätten och sen satte jag mig och broderade en stund ute på altanen.
Och kom några vita rader till
När gubben kom hem så beställde tjejerna tacos så han och jag hjälptes åt att fixa till det.
Tjejerna hade djurvård och klippte klor på både hundar och kaniner.
Sen tog de den bruna labben på promenad och han hittade en härlig lerpöl att rulla sig i så tjejerna fick duscha honom när de kom hem.
Efter maten åkte jag till byn och handlade hem lite mjölk, filmjölk och morötter.
Jag passade också att åka förbi kyrkogården och titta till gravarna.
Och då fick jag se en fin fågel som satt alldeles stilla på en sten(och den syns naturligtvis inte för jag har ingen zoom på min mobiltelefon och när jag kom närmare så flög den).
Hemma igen hamnade jag framför denna datorburk och mycket mer blev inte gjort.
Tjejerna hamnade framför datorn och spelade spel så därför blev natten lång.
Gubben gick och la sig skapligt för imorse klockan 8 hämtade han tomte H som ska vara här över dagen.
Det började regna rejält i natt och kom ca 21 mm(tror jag gubben sa) och nu skiner solen iallafall, men tyvärr så blåser det kyliga vindar.
Höll på glömma att berätta en sak.
Gubben satt och tittade på Blocket och fick se en annons på en keybord för bra pris. Klockan var över 21, men han chansade och de var vakna så han drog iväg och köpte den.
Det var en Älva som blev jätteglad för hon har önskat sig en sån, men vi har tyckt att det har varit för dyrt.
Tjejerna testade och spela och stundtals lät det riktigt bra.
Just nu står det en skinkstek på spisen, tjejerna ska spela datorspel, gubben och tomte H är ute och tar bort staket som finns i närheten av vår tomt.
Jag tror att jag ska sätta mig ute på altanen och brodera och hoppas på att jag inte blåser bort.
Ladda inför nattens jobb ska jag också göra.
HA EN FORTSATT SKÖN LÖRDAG!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar