lördag 9 juni 2012

Igår var det

skolavslutning i kommunen.Vackra barn och ungdomar som gick mot ett förhoppningsvis fint sommarlov.
Älva och jag var ner på hennes skolavslutning där de först träffades i klassrummet och sedan hade avslutning i aulan.
Det som var synd var att precis samtidigt så gick min brorsdotter in i kyrkan och hade sin avslutning där och jag(faster) kunde inte vara med.
Tycker det är dålig planering av skolan, men det hade visst något att göra med skolbussarnas hemgång.
Men jag hade lite tur också så jag åkte förbi kyrkan när vi var klara och då fick jag se brorsan med sin svägerska så jag stannade så och fick krama om min fina brorsdotter.
Älva hade också tur och fick krama om en av sina lärare hon haft under läsåret.
Kompis I följde med oss hem och vi tog en tur till hennes mormor så tjejerna badade lite i poolen där.
Jag hade ett trevligt samtal med mormor under tiden.
Hemgång och lite matlagning blev det för det var 2 tjejer som var hungriga.
Hade besök av G och E i omgångar under dagen och det är alltid trevligt.
Efter att gubben kommit hem så somnade jag en stund ute på altanen.
Gubben var riktigt flitig när han hade vilat efter jobbet och gick ut och sågade upp den veden som var kvar på vedbacken. Nu är det bara lite kvar, men det är sånt som är för tungt att lägga upp på sågen.
Det blev en liten kaotisk stund på kvällen, men det är inget jag vill skriva om här mer än jag kan säga att det tar på krafterna.
Broderat fick jag gjort iallafall och när jag sen kommer att titta på mina verk så kommer jag att minnas alla tankar jag haft medan jag sytt stygnen.

Klänningen har fått mer färg
Solen sken hela dagen igår och det var ganska varmt. Molnen kom och gick förstås, men det var ju uppehåll. Sen runt midnatt så kom regnet och det har regnat ca 5 mm under natten. Nu är det uppehåll och jag hoppas att det fortsätter så.
Jag ska kliva upp i duschen och göra mig i ordningen för vi ska ner och fira min brordotter.
HA EN RIKTIGT SKÖN LÖRDAG!!!


1 kommentar:

  1. Det blir jobbigt när man har flera som man vill fira. Jag har inte så små barn längre, barnbarnen har också slutat, har ju Linus som börjar skolan i höst.
    Jag gillar dina fina små gula gubbar.
    Kram

    SvaraRadera