torsdag 22 mars 2012

Så har det gått

några dagar igen bara sådär.Igår jobbade jag några timmar för vi hade personalkonferans.
Gubben var hemma och höll ställningarna.
När jag kom hem så åkte han iväg och köpte byggmaterial till kaninburar.
Älva och jag hjälptes åt så hon fick sig en blogg. :-) Den kommer nog mycket att handla om alla djur hon har träffat.
Idag har gubben också varit hemma och han har byggt ganska mycket på en bur och den kommer att bli jättebra.
Jag har varit på kurs på eftermiddan och det var en riktigt intressant kurs som handlande om demens hos intellektuell funktionsnedstättning(tror det hette något sånt, jag vet iallafall vad jag jobbar med).
Efter kursen så åkte jag upp till jobbet och fixade lite innan jag åkte hemåt igen.
Innan jag for ända hem ringde jag gubben och undrade om det var något vi behövde från affären och vi hade visst lite mjölk både till oss och till Älva så det var bara att stanna och inhandla sånt.
Jag passade också på att beställa mat från honom till jag kom hem, lax med broccoli och blomkål. :-) Och det stod nästan på bordet när jag kom hem.
Älva hade sin kompis I här en stund i dag och de tittade visst på nån film.
Gubben fick ett ryck och dammsög huset och det var verkligen välbehövligt.
Det har varit soligt och fint i 2 dagar nu(det är väl bara för att jag har varit borta på eftermiddagarna;-)).
Har varit på tok för slö så mitt broderande har legat nere i 2 dagar också, men lusten kommer nog snart tillbaka och kycklingarna SKA vara klara till påsk. Om jag sen hittar en ram så är det ett stort plus.
Nu har vi kommit till tidpunkten på dygnet då det är dags att gå och sova så nu ska jag stänga av dator, TV och släcka ner och sen förhoppningsvis sova riktigt gott.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
Ett vårtecken som jag tog för några dagar sedan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar