söndag 25 mars 2012

Nu är vi hemma

Sen flera timmar tillbaka och jag sitter framför min dator så jag kan berätta om helgens äventyr.
Det hela började med att vi fick varsin packlista med grejer vi skulle ha med oss(fick den i början på veckan).
Gubbens såg ut så här:-långkalsonger
                                    -varm mössa+vantar
                                    -pengar till förtäring
                                    -sköna skor(ej gympadojjor, men dina svarta går bra)
                                    -hygienartiklar
                                    -solglasögon
                                    -recept på pinnbröd
                                    -ett skapligt ombyte
                                    -tändare
                                    -ett kort på mig
Min lista såg ut så här:-underkläder för en dags övernattning
                                    -badkläder
                                    -halvsnyggt ombyte
                                    -sköna skor att gå i
                                    -lite snyggare skor att gå i
                                    -pengar till lite dyrare mat
                                    -legitimation
                                    -tandborste+tandkräm, kam och dyligt
                                    -lite smink och kanske lite parfym
                                    -ett kort på gubben
Vi var lydiga och packade våra väskor med dessa grejer.
Avresa hemifrån skulle ske 10.40 och vi skulle då vara uppe hos gubbens äldre bror L med fru M. Brorsdotter M stod för transporten till gubbens yngre bror U med sambo U.
Där fick jag ta ut min väska och gå in till dem och gubben fick sätta sig i bilen igen tillsammans med bröderna för vidare färd mot okänt ställe.
Efter en stund gick jag, M och U ner mot tågstationen och då var ju gissningen på att vi skulle åka tåg nära till hands och det visade sig vara så. Resan gick också mot den kungliga huvudstaden och sen visste jag inget mer.
Gubbens resa gick till den stora staden där vi brukar handla och deras järnvägsstation. Och där var vi som satt på tåget tvungna att byta tåg och gå mot det nya tåget. (Gubben och hans bröder hade suttit utanför kiosken där och jag såg dem inte, men det gjorde M och U. Gubben såg inte mig heller).     
Tågresan fortsatte då mot den kungliga huvudstaden och fick satt och pratade i lugn och ro.
Tåget kom fram och vi klev av och M och U började diskutera åt vilket håll vi skulle gå och jag kunde ju bara svara att jag iallafall inte hade någon aning om det eftersom jag inte visste målet.
Att de stod där och diskuterade berodde på att det skulle vänta in gubben, L och U som hade suttit på samma tåg som oss i nån vagn längre bort. :-)
Och ska jag vara ärlig så kändes det skönt att vi skulle vara på samma ställe iallafall.
Vi promenerade i sakta mak upp mot centrum där vi gick in på Åhlens och fikade med räkmacka, öl eller vin.
När vi var lite mätta i magen gick vi till hotellet där vi skulle sova. Gubben och jag fick vänta på vårt hotellrum för det var inte klart precis då.
Använde toaletterna, pratade lite och sen tog vi en sväng runt Hötorget och tittade lite. M köpte en jättefin tröja till lilla E och vi handlade också en grej till vår Älva.
Tillbaka till hotellet och bytte om och gick sen och käka god mat, men tyvärr var vi lite sent ute och fick vänta väldigt länge på maten så vi i princip slängde i oss maten.
Efter det blev det en ganska rask promenad till China-teatern och musikalen DirtyDancing!
Vi älskar filmen och jag kan säga att vi älskar musikalen också. De var jätteduktiga allihopa!
I pausen hade vi beställt så vi fick öl och cider vid ett litet runt bord.
Efter föreställningen gick vi till närmsta snabbmatställe med stort M för herrarna och även M ville ha lite kaffe. Men det var en väldigt dålig service där, under all kriktik.
Vi satt och tittade på trafiken ett tag och det kan jag säga att jag har inte sett så många olika taxibilar på en och samma gång.
Väl tillbaka på hotellet blev det en liten sängfösare och skål för oss som nyligen passerat 50-årsgränsen.
Sköna sängar var det sen att sova i och vi kom ihåg att ställa om klockan till sommartiden också.
Gubben och jag vaknade vid 7.30 och passade då på att göra oss i ordning för frukosten och vi inväntade de andra så vi hade sällskap ner.
Jättegod frukost med mycket att välja på, men tyvärr tog ägg, omelett och sånt som skulle vara varmt slut och de kunde inte få fram mer på en stund pga att det blev något fel med kökets elektricitet.

Efter frukosten var uppäten så gick vi upp på rummet och tog det lite lugnt en stund innan vi tog oss ner och checkade ut. Gubben och jag behövde inte göra ett dugg för vi var ju bjudna på detta kalas. :-)
Gick mot stationen och stannade till vid Clas Ohlson och köpte med oss en trådlös mus.
När vi kom till stationen så tog vi en liten fika och sen letade vi upp tåget som skulle ta oss hem.
Under tiden på tåget så lekte jag lite med gubbens telefon(som ni kanske har märkt tidigare idag).
Väl hemma i vår hemkommun så hämtade brorsdotter M oss och vi åkte hem trötta och glada.
DET HAR VARIT EN UNDERBAR HELG OCH DE HAR ORDNAT DEN JÄTTEBRA!  TACK SÄGER VI BARA!!!
Hemma var det en tax som var överlycklig att matte kom hem. För både lillmatte och matte hade ju varit borta.
Matlagning blev det också för gubben behövde ju få ta sin medicin också.
Här hemma hade grabben och T skött sig perfekt och allt hade gått bra. Grabben hade hjälpt brorsdotter M med gårdens djur och T skött om våra hundar, katter och kaniner.
Älva kom hem och möttes av en ännu gladare tax som äntligen hade sin lillmatte hemma igen.
Älva saknade sin kompis I så hon ville träffa henne en stund så gubben skjutsade för att hämta I, men kom hem utan flickor för Älva valde att stanna där ett tag.
När gubben åkte för att hämta henne så passade han på att skjutsa hem T för han skulle på något möte imorgon förmiddag.
Nu är det dags för sängen och en god natts sömn och sen får vi se vad nästa vecka har i sitt sköte.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
Innergården där vi satt och åt vår frukost sedd från vårt fönster


1 kommentar:

  1. Ett sådant äventyr! Så härligt att bli omhändertagen sådär, med genomtänkta överraskningar!

    SvaraRadera