söndag 4 mars 2012

Nu är denna

söndag lagd till handlingarna och så mycket har inte hänt.
Det blev snabbmat idag för vi åkte till min arbetarkommun och gick in på det där snabbmatstället med stort M.
Vi passade också på att tanka min bil för bensinlampan lyste. Och inte är det roligt att tanka bilarna nu för tiden. 15,18 litern kostade bensinen. :-(
Och tyvärr så måste man ju ha bensin för att kunna ta sig någonstans.
När vi kom hem så fick gubben låna en traktor så han kunde frakta in veden.
Jag fick en maskin tvättad idag och när jag tog ut den blöta tvätten och la den i en sån där hopvikbar back. När jag kom ut i hallen så gick backen sönder och tvätten ramlade i golvet. :-(
Men nu är den iallafall upphängd där den ska vara.
Plockat ur diskmaskinen har jag faktiskt också gjort till slut.
Det är synd att inte tulpaner och andra blommor står hur länge som helst. Jag var tvungen att kasta mina fina tulpanbuketter idag, men jag ska väl heller inte klaga de har klarat sig en vecka nu.
Det har varit en fin dag idag, men det blev kallt framåt eftermiddan och just nu är det -6,7 grader.
Nej, slita sig härifrån och leta mig mot sängen och hoppas på en god natts sömn.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar