söndag 18 mars 2012

Ja, då har

jag varit och jobbat idag.Gjorde de sysslor vi ska och sen fick jag den stora äran att fixa maten till allihopa(lagar åt var och en i vanliga fall) .
Det var ätbart och det är ju alltid positivt.
Älva ringde mig innan jag slutade och frågade vilka egenskaper jag har. Det var hon och kompis I som undrade. De skulle göra en datorfigur av mig och sen av gubben. ;-)
Tjejerna önskade tacos till middag så medan gubben drog iväg och städade vårt städställe så började jag fixa till den maten. Köttfärsen fixade gubben när han kom hem.
När maten var uppäten så laddade gubben diskmaskinen medan jag tände i pannan och medan jag väntade på att det skulle ta sig så vek jag ihop lite hundhanddukar som var tvättade.
Kompis I åkte hem ikväll och Älva följde med och var där en stund.
Gubben passade på att handla lite mjölk och fil när han skjutsade tjejerna.
Under tiden så fick jag ett ryck till och diskade undan allt det som inte fick plats i diskmaskinen.
Sen tog jag faktiskt fram broderiet och broderade.
Gubben åkte och hämtade Älva och sen blev vi sittade och tittade på "Den osynlige mannen". Älva och gubben däruppe och vid köksbordet med broderi och dator.
Nu börjar det synas att det handlar om påsk
Jag vet inte riktigt vad det har varit för väder idag för det har varit både lite grått och lite soligt, men ingen nederbörd förutom ev. imorse innan jag åkte mot jobbet.
Nu är jag sugen på sängen och en god natts sömn.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

2 kommentarer:

  1. Hinner du klart till påsk med broderiet? Tycker alltid man ligger fel i tiden när man ska göra just helg grejer och så kommer man inte ihåg vart man gjort av det eller ibland att man gjort det, är det åldern tro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte, broderiet blir nog färdigt, men sen gäller det att hitta en ram till det också.
      Och jag vet faktiskt vart jag har helggrejerna, men värre var det ifjol då jag inte hittade tavlorna som vi har uppe när det inte är jul eller påsk förrän det nästan var dags att ta fram julsakerna. ;-)
      Tror på ålder och för mycket annat i den stackars skallen man har.

      Radera