torsdag 29 mars 2012

Idag höll jag

på att göra världens dundertabbe!Igårkväll innan läggdags ställde jag min gamla mobil som jag använder som väckarklocka på 5.30. La mig och somnade strax efter 21.
Vaknade vid 3-tiden och var upp på toa, la mig igen och somnade om.
Sov gott till strax innan 5.30.
Tittade på gubbens klocka och tänkte det är lika bra jag går upp nu så hinner jag hämta tidningen och läsa den innan jag måste åka till jobbet och var där 7.
Tar i mobilen för att stänga av väckningen för det är ju onödigt när jag ändå är vaken och uppe.
Upptäcker då att mobilen står på 4.30!
Vintertid! Jag har glömt att ställa om klockan på kvällen och gubbens väckarklocka var inte ens igång imorse så det var ren tur att jag vaknade imorse. :-)
Och när jag kom till jobbet i tid så tittade de lite förvånat på mig för jag och arbetskamrat AH hade bytt arbetsturer under denna vecka så de var nästan säkra på att det var hon som skulle komma och jobba.
Och det var ju en himla tur att jag då kom i tid så de inte ringde och väckte henne.
När jag slutade klockan 11 så for jag till djuraffärn och köpte lite taxmat och sen drog jag iväg till grannkommunen och affären där de säljer mycket djurmat och annat till lantbruk och köpte lite sågspån till våra kaniner.
På eftermiddan hade vi besök en stund och när besöket åkt skjutsade gubben ner Älva till kompis I.
Efter nån timme kom de hem och var här en stund innan I åkte hem för kvällen.
 Fick denna fina blomgrupp av I med familj :-)
När I åkt hem så satt jag och tittade på när Älva spelade datorspel en stund och broderade på kycklingarn så nu är alla efterstygnen på kycklingarna klara + att de har fått sina fötter(klor?).
Det närmare sig slutet
Vädret har väl inte varit allt för bra idag och nu ikväll kom det en regnskur.
Och nu är det dags för den sköna sängen så jag säger:
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar