lördag 31 mars 2012

Höll igång

hela dan igår kändes det som.Började med att följa Älva till skolan, åkte med mobiltelefonen till gubben(som han glömt hemma när han åkte till jobbet på morron), tog ut lite pengar, köpte en bukett med blommor, handlade lite mjölk, hämtade Älva hos kompis I och åkte hem med dem.
Gubben hämtade tomte H och sen var det bara att vänta för vi skulle in och fira gubbens äldre bror L som fyllt år under veckan som gick.
Jag var så trött att jag gick upp och la mig en stund på sängen och hade tänkt sova ca en ½ timme, men det blev över 1 timme och jag vaknade av ett skri.
Kompis I kittlade Älva så hon skrek till: ;-)
Älva åkte med kompis I hem och vi andra gick in till L och hans fru M. Gubbens brorsons sambo G  var därinne med lilla E och senare kom även brorson M hem från jobbet. Även brorsdotter M var där.
Där träffade vi på gubbens yngre bror U med sambo U som i sommar kommer att bli fru U. :-)
De hade sonen V med sig.
Vi blev bjudna på god pizza och en jättegod tårta och hade en trevlig stund tillsammans.
Gubben och tomte H gick hem och tog det lugnt och jag satte mig i bilen och for och hämtade Älva hos kompisen.
Hon och jag tog en sväng förbi ett snabbmatställe med stort M för hon var lite sugen på mat.
Hemma igen tog vi det lite lugnt innan vi la oss för natten.
Och jag hoppas att de andra sov bättre än vad jag har gjort inatt. Jag vet inte vad klockan var när jag äntligen somnade, men jag misstänker att den var närmare 3 iallafall. Jag vred och vände på mig och blev mer och mer irriterad. Och det hjälper ju inte alls då.
När jag vaknade imorse så hör jag hur det blåser som sjutton ute och det har kommit ett litet puder med snö på backen. Vill inte ha detta väder utan jag vill ha sol och värme!
Gubben och tomte H åkte iväg och städa vårt städställe och sen ska de nog ägna tid på vedbacken för att klyva ved.
Älva sover än för jag tror att hon behöver det.
Jag ska försöka ta mig i kragen och fixa undan all rentvätt och tvätta lite till och kanske även försöka städa lite för det är ju faktiskt påsk nästa helg.
Och är jag riktigt duktig så kan jag ju sitta i lugn och ro sen och brodera.
HA EN FORTSATT SKÖN LÖRDAG I BLÅSVÄDRET!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar