torsdag 9 februari 2012

Så har det

gått flera dagar utan att jag skrivit här igen.
Det beror på tidsbrist och att det hänt sådant som jag inte kan skriva om här. :-(
I måndagförmiddag var jag och gubben på ett möte och sen var jag hem och vände. Jobbade mellan 14 och 21 sen.
Tisdagen jobbade jag mellan 8 och 12 och på eftermiddagen försökte jag plocka undan lite här hemma.
T åkte hem till sig då också efter att vi varit och handlat kläder till vår Älva.
T var till sjukhuset och röntagen sin arm och har idag(vad jag fattade när jag pratade med honom) fått något slags nytt gips.
Igår så jobbade jag mellan 12 och 20 och vi började med personalmöte som sen då övergick till "riktigt" arbete för mig och några arbetskamrater.
Idag har jag varit ledig och när gubben åkt till jobbet så la jag mig och sov några timmar till(vår Älva är sjuk).
Fick ett ryck och rensade en byrå med en massa gamla gardiner som gubben ska få bära upp på kojvinden för slänga dem vill jag inte.
På eftermiddan blev det en tur till apoteket i min arbetarkommun för att hämta ut lite medicin, sen vidare färd till grannkommunen och den stora affären som säljer allt för jämna 10-kronor osv. Konstigt egentligen att de tar 1 krona för påsarna? ;-) Vi skulle ha hyllpapper, men tyvärr var det slut och vi kom hem med sådant som vi egentligen inte behöver(men det är ju som vanligt när man bara ska ha en sak).
Väl hemma igen hade gubben fixat mat så det var bara att sätta sig vid dukat bord.
Jag har diskat undan och börjat elda.
Gubben tittar på när Älva spelar TV-spel.
Det har varit fina dagar och solen har tittat fram på oss. För några dagar sedan var det bara ett par minus, men nu är det ca 14,3 minusgrader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar