måndag 20 februari 2012

Måndag idag

igen och jag är av olika anledningar hemma hela denna vecka och gubben får jobba och slita.
Solen sken i på förmiddan och jag fick en hel del gjort i vårt kök, men jag är inte färdig än. Älva hade intagit min dator på förmiddan och därav städningen. ;-)
Och förresten så försvann lusten att städa när solen gick i moln. Igårkväll som kom det ner mer snö och nu är det iallafall uppehåll och blåser.
Igår fick jag två tomtar klara.
 Den första tomten
och den andra
När jag hade gjort klart den första tomten så var jag ju inte riktigt klar. Jag hade glömt "snöflingorna" som är broderade med silvertråd(metalltråd). Och jag kan tala om att det var inte roligt alls att brodera med den tråden, men nu är det gjort iallafall. Och jag kan börja på något nytt. ;-)
HA EN FORTSATT TREVLIG MÅNDAG!!!

1 kommentar:

  1. Nu har du den färdig till jul! Då får du hitta på nåt nytt. Vilket tålamod du har med broderier. Jag vill inte. Tomtarna är så söta!!

    SvaraRadera