lördag 4 februari 2012

Lördag och kallt

är det ute och har varit i några dagar nu. Lite snö har det också kommit ner.
Torsdan jobbade jag mellan 7 och 11 och innan jag åkte hemåt fick jag och mina arbetskamrater en god nyhet som gör att det kommer att bli lugnare på jobbet i framtiden.
Älva var hemma och sjuk(igen:-()
Försökte göra ganska nyttiga saker och jag lyckades väl bara till viss del.
Älvas kompis I kom över även idag och de spelade datorspel och fnittrade lite.
När gubben öppnade toadörren på nedervåningen hittade han detta i handfatet:
Yngsta katten myser :-)
Fredagen kom och jag fick lite sovmorgon eftersom Älva blev hemma även idag.
Körde igång tvättmaskinen innan jag gick tillbaka till sängen. Skulle precis till att hänga upp den och samtidigt äta frukost när gubbens äldsta bror ringde och ville ha skjuts till en grannkommun för att hämta en av sina bilar som varit på reparation länge, länge. Så det var bara att stoppa i sig mackan och dricka upp teet och åka.
Hemma igen blev tvätten upphängd och sen blev jag slö igen.
G ringde och ville låna en sugpropp för hon hade problem med avloppet. Satte på mig jacka och stövlar och knallade iväg. Väl däruppe hjälpte jag henne lite + att jag försökte underhålla E medan G höll med golvbrunnen på toan. Gubbens äldste bror kom också och när han gav upp för stunden med stoppet så gick jag hemåt för att motionera dammsugaren. (De fixade stoppet idag:-))
Jag hann bära ner en del av dammsugaren när telefonen ringde och min arbetskamrat K ringde och bad mig ställa mig i duschen för att vara klar till klockan 16.
Det var bara att lyda order och göra som hon sa. Efter duschen så sminkade Älva mig lite grann.
Strax efter 16 kom K tillsammans med våra arbetskamrater A och ÅL för att hämta mig. De fick gå husesyn innan vi åkte iväg.
Stannade till hemma hos K en stund och sen åkte vi vidare mot min arbetarkommun. Jag blev bjuden på mat, dricka och nyårsrevy.
Hade en riktigt trevlig kväll med arbetskamraterna KE, AH, ÅLP, IM, LT, LTR, NK, NF, MA, MN och NN.
Gubben visste om detta och fick hålla ställningarna här hemma medan jag var borta. Han hämtade tomte H, men efter några timmar fick han skjutsa hem honom för han mådde inte så bra. :-(
Älva fick hem sin kompis I igen och hon ska stanna här till söndag.
På förmiddan åkte gubben iväg på en liten inköpsrunda. Han köpte en grej att sätta på taket för att hålla stegen på plats när sotaren kommer, ett element till kojan istället för det som är trasigt(var trasigt när vi köpte det, men vi upptäckte det för sent).
Sen drack han lite kaffe och åkte i skogen och hämtade hem ett lass ved. Och han var bra frusen när han kom in och det kan jag förstå eftersom det just nu är ca -17 grader ute.
Nu har han och barnen/ungdomarna åkt till byn för att handla lite lördagsgodis + lite till och jag håller på att fixa lite mat till oss.
Jag skulle förresten ha jobbat natt i natt, men jag tog snabbsemester för att hålla gubben och de andra sällskap ikväll eftersom jag inte gjorde det igår av skäl som står ovan. ;-)
HA EN FORTSATT SKÖN LÖRDAG!!!
P.S. Jag kan numera variera min text och få färg på den och det som är mest irriterande är att jag skulle kunna ha gjort det länge om jag bara hade vågat prova det nya på Blogg. Nu satt T bredvid och såg vad jag gjorde så det inte skulle bli fel och allt skulle försvinna. Jag undrar lite varför han skakade på huvudet när han såg hur enkelt det var? D.S



3 kommentarer:

  1. Nu undrar jag bara, har du fyllt år eller nått?
    Verkligen trevlig överraskning det där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte än, men snart ;-)
      Jag kommer att skriva om det när det har inträffat eller strax innan. ;-)

      Radera
  2. Katten var ju för söt! Hoppas Älva mår bättre och att du hade jätteroligt när du var ute! =o)

    SvaraRadera