onsdag 15 februari 2012

Då är det

veckans mittpunkt då, onsdag.
Igår var det Alla Hjärtans Dag och när vi hämtade Älvas kompis I passade jag på att köpa en liten ask med lite choklad till min älskade gubbe. Älva fick ett hjärta med gelehallon och så fick gubben, Älva, grabben och kompis I en röd ros av mig.
Gubben drog iväg till staden där vi brukar storhandla, men inte till den affären för att köpa hörlurar med radio och bluetooth. Han vill ha såna när han är ute i skogen och kör eller står på vedbacken. Han har ett par hörlurar med radio, men han hör inte telefonen när den ringer och känner den inte heller. Han fick ett presentkort på en prylaffär och la till lite pengar för att få den han ville ha.
Och när han kom hem igen så fick jag och Älva varsin behändig liten ficklampa i Alla Hjärtans Dags-present.
Gubben öppnade lådan med hörlurarna för att testa dem och upptäcker då att nog finns det bluetooth, men INGEN radio i lurarna. Det var bara att packa ihop alltihopa och imorgon åka iväg till affärn och förhoppningsvis få byta ut den mot de hörlurar han vill ha eller få pengarna tillbaka.
Idag har jag tvättat 2 maskiner tvätt och hängt upp, haft urtrevligt besök av G och E som höll mig sällskap när jag åt frukost(väldigt sent).
Duschat har jag gjort och nu ska jag sända iväg detta, borsta mina tänder och åka och tjänst göra mellan 14 och 21.
Förresten så snöade det igårkväll så nu ligger snön vit på backen, den som skulle kommit i jul.

Det lilla hjärtat mitt Hjärta fick av mig!
HA EN FORTSATT TREVLIG ONSDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar