lördag 7 januari 2012

Okej, ytterligare en

snart lagts till handlingarna.
Gubben och tomte H lastade bussen full med skräp och åkte ner till återvinningscentralen med alltihopa.
När skräpet var slängt åkte de vidare till staden där vi brukar storhandla för att byta det som blev felköpt igår+att de skaffade såna som passar till apparaten+att de handlade sågspån till kaninburarna.
Mat började jag med så att vi skulle få en ganska vettig mattid idag. Köttfärssås och spagetti till våra ungdomar och broccoli till gubben och mig.
Efter maten åkte gubben och tomte H till vårt städställe och fixade städningen där.
Mer än mat har jag eldat, tvättat lite och pratat och myst med Älva.
En stund nu ikväll har jag suttit i en fåtölj och broderat färdigt tvillingtomten + att jag har börjat brodera snöflingorna som ska broderas med metalltråd. Inte alls kul att brodera med sån tråd. Men ska det vara så ska det.
Tvillingtomten med 2 snöflingor
Det har varit en kall, men ganska fin dag och jag hoppas morgondagen blir likadan.
Nej, det är snart dags för sängen för oss alla och en förhoppningsvis god natts sömn(det behövs).
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

1 kommentar:

  1. Vilken gullig tomte du broderar. Glöm nu inte den till jul bara, jag brukar nämligen glömma dem och komma på det efter julen.

    SvaraRadera