lördag 14 januari 2012

Och så helt

plötsligt var det lördagmorgon.
Igår eftermiddag började det blåsa ordentligt från ingenting och med denna blåst kom det snö som faktiskt la sig på backen. Och det höll faktiskt inte på så länge och tur var väl det eftersom jag skulle ut och köra bil.
Åkte till vår hemkommun och köpte present till min svägerska, åkte till blomaffärn och inhandlade 2 buketter tulpaner. Medan jag var där så blev det strömlöst en stund.
Åkte upp till matvaruaffärn och vände i dörren för de hade problem med kassorna och jag hade inte tid att stå där i kö och vänta för jag skulle ju hämta Älva vid skolan.
Hämtade henne och åkte tillbaka till affärn och köpte lite grejer tillsammans med Älva.
Väl hemma så stoppade hon och jag i oss lite mackor och falukorv(Älva).
Innan jag åkte hade jag börjat vika rentvätt och jag försökte väl bli klar med den, men jag lyckades inge vidare.
Gubben stannade kvar och städade av vårt städställe. Han ringde till mig under tiden han var där för lyset blinkade och han gillar inte att vara själv när det plötsligt blir strömlöst(han får en obehaglighetskänsla i kroppen).
Men vi hade faktiskt riktigt tur för det blev faktiskt inget längre strömavbrott.
Klockan 18 travade vi in till gubbens äldre bror och hans hustru för att fira hennes födelsedag(hon fyllde år dagen innan).
Där blev vi bjudna på god mat som brorsonen hade lagat.
När vi kom hem så började gubben elda och plocka lite överallt och jag vek de där kläderna som jag inte blev färdig med.
Upptäckte att gubben satt igång diskmaskinen(och den tar "bara" 2,5 timme på sig) så jag fick ett ryck och bakade 3 rulltårtsbottnar så vi(Älva) kan göra tårta ikväll.
Klockan blev som vanligt mycket innan vi kom i säng.
Imorse så ringde gubbens klocka 7 för 8 ska(skulle) han hämta tomte T som ska hjälpa oss i dag att förbereda inför morgondagen.
Gubben var ner och tog prov förra måndagen och i förrgår fick han äntligen ett svar. Sockervärdet låg fortfarande för högt, men det hade gått ner bra mycket sen gången innan och då är han förhoppningsvis på rätt väg. Nästa prov ska han ta om ca 6 veckor. Han är jätteduktig också och har dragit ner på en massa onödiga saker så han har gått ner något kilo igen.
Nu ska bara jag lyckas gå ner också.
Men ack så sugen på gott jag kan bli ibland.
Borde börja göra något, men dagen är lång...
HA EN SKÖN LÖRDAG!!!

1 kommentar:

  1. Oj, vad mycket du hinner på en dag :D
    Det där med att gå ner i vikt är inte lätt.
    Vi har ingen våg hemma men på jobbet finns en kalibrerad. Man kan inte skylla på att den visar fel, suck. Bara låta bli att kliva upp på den :D

    SvaraRadera