lördag 21 januari 2012

Igårkväll när jag

så satt Älva och tittade på TV och jag gjorde henne sällskap ett tag.
Ville inte börja brodera med metalltråden på tomtetavlorna så jag letade fram min kossa och den fick ett par blommor broderade.
Kossan
Gick och la mig vid 23-tiden för klockan min skulle ringa 5.30 imorse. Det gjorde den, men det var inte med glädje jag klev upp för jag tror jag tittade på klockan en gång i timmen under natten.
Jag klev iallafall upp, duschade, gjorde iordning några mackor och tog ett glas mjölk.
Släppte ut labbarna och fortsatte äta mina mackor.
När jag var tvungen att åka iväg för att hämta min arbetskamrat K så ropade jag in hundarna. OCH de kom inte när jag ropade.
Ut leta efter dem och fick nästan panik. Rusar upp till sovrummet och där ligger det två labbar i sängen och tittar på mig och undrar vad jag håller på med.
Skyndar mig ut till bilen och åker mot min väntande arbetskamrat som faktiskt hade börjat bli lite orolig för att jag inte kom.
Men vi hann precis i tid till jobbet. :-)
Gubben och Älva har gjort klart i rummet som ska tapetseras och varit iväg och köpt spackel så nu ska det spacklas.
Gubben har också tillsammans med sin äldste bror lagt på kedjor på en traktor + satt till skogskranen så nu är den redo att åka ut i skogen.
Jag hamnade förstås framför datorn när jag kom hem idag, men om jag orkar ska jag göra lite annat också.
Försöka komma i säng tidigt i kväll också för klockan ska ringa lika tidigt för mig imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar