måndag 16 januari 2012

Idag fick gubben

lite sovmorgon eftersom han tagit en semesterdag idag. Så att istället för att kliva upp 5.30 klev han upp efter 6.
Älva kom upp och iväg till skolan.
Diskat klart disken sen igår har jag gjort och gubben fick åka ut och åka en sväng och när han kom hem så lagade han till diskmaskinen så nu går den att använda igen. Det var en råtta/mus som har bitit hål på avloppsslangen. :-(
Förresten så hade vi 2 stycken i skåpet under disken bänken och båda 2 tog vår yngsta katt, men jag är rädd för att hon tappade dem ett tag. När jag öppnade dörren senare så satt det en liten, liten mus på ett lock så jag hämtade henne igen så hon tog den och jag lyckades få ta i musen och kasta ut den och katten följde efter.
En av mössen hon höll på med hittade taxen under kökssoffan vi har i rummet innanför köket så jag kunde ta reda på den iallafall. Var den andra är vet jag inte i nuläget.
När gubben fixat diskmaskinen så fick han ett ryck och har nu dammsugit hall och köksgolv, städat bakom spisen och ska stoppa i sig lite mat och sen gå ut och plocka in ved.
Önskar att jag hade hans energi just nu.
Men jag var duktig igår och startade inte min datorn, men snabbtittade på T:s datorn på facebook-sidan för att kolla en sak.
När jag följde Älva till bussen så kom det ner någonting från himlen och det kändes som blötare än snö så den lilla snö som kom igår smälter bort igen.
HA EN FORTSATT TREVLIG MÅNDAG!!!

1 kommentar:

  1. Sovmorgon, det var väl att ta i eller. Tycker han borde fått lite mera efter sitt firande igår. Du får hälsa o gratta så här i efterskott.

    SvaraRadera