söndag 29 januari 2012

Har inte hunnit

med allt som jag/vi tänkt göra idag.
Gubben var ut och hämta ett lass i skogen och jag tvättade lite till, började dammsuga garderoben, pratade i telefon ett tag.
Gubben kom in och for iväg för att skaffa en skiva så han kunde göra i ordning en fönsterbräda till Älvas rum.
Vi fuskade så han hade mat med sig hem så vi åt och efter maten drog jag iväg för att hämta tomte T på ett fritidsområde ca 5 mil från oss.
Han ville komma till oss och vara någon/några dagar för han hade otur igår och bröt vänster överarm när han halkade igår. Han var med ett konfirmationsgäng på läger som ungdomsassistent när de spelade kramfotboll och han sparkade till bollen och samtidigt slant med det andra benet och for i backen och hörde att det hände något i armen.
T vänstra arm, han är vänsterhänt ;-)
Han blev skjutsad till närmsta sjukhus där han fick lite värktabletter, röntgade armen och sen blev gipsad. De åkte tillbaka till lägret(han och den som skjutsade honom) och fortsatte lägerverksamheten till idag.
Och eftersom han är vänsterhänt så har han vissa problem med att laga mat och sånt. Och det kan ju även vara skönt att ha sällskap när något sånt här har hänt.
Under tiden jag hämtade T så dammsög gubben huset och nu håller han på och gör i ordning Älvas gamla rum så T ska kunna sova där.
Mat har jag fixat och nu ska jag väl också hjälpa till lite grann.
Vår Älva har kommit hem och det märks både ljudligt och på hundarna för de är överlyckliga.

1 kommentar:

  1. Oj det där såg jobbigt ut. Hoppas den läker snabbt och att värken inte är för intensiv

    SvaraRadera