söndag 8 januari 2012

Gubben min, han

är flitig han.
Han har varit ute i kojan och dammsugit och plockat. Han upptäckte att han lyxat till det så att det är varmvatten till toastolen. ;-) Han ska fixa till det för det blir lite dyrt att spola med varmvatten.
Sen kom hans äldre bror hit så de titta på nån traktorfilm.
Sen fick han ett riktigt ryck och dammsög här inne också.
Då var ju jag också tvungen att göra lite så jag diskade upp och sen torkade jag köksgolv och hall.
Det är snart dags att gå till sängs för imorgonbitti ringer klockan 5.30 och jag ska jobba mellan 7 och 14.
Gubben ska till ögonmottagningen och röntga ögonen efter 8 så han åker inte till jobbet innan dess. Han måste ha chaufför också för efter undersökningen får han inte köra bil. Om han jobba efteråt vet vi inte än.
Sen är det besiktning på bilen grabben kör och då är det väl bäst att gubben följer med för grabben har aldrig varit iväg på något sånt och faktiskt aldrig följt med som sällskap.
Och förresten är det inte säkert att han hittar dit. ;-)
Älva, hon har ännu en lovdag kvar, men på tisdagmorgon börjar allvaret för henne också. Stackars oss som ska ha upp henne tidigt på mornarna.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN SKÖN MÅNDAG!!!

1 kommentar:

  1. Kanske blir lite extra rent med varmvatten i toan?:-)
    Jo, nu börjar man känna av att det är på allvar, när man ska väcka tonåringar...jag har ju bara en nu och han är iofs ganska lättväckt, men lite uppmärksamhet kräver det ju.

    SvaraRadera