tisdag 10 januari 2012

Det var ingen

trött och grinig Älva som hoppade upp ur sängen imorse.
Hon klev upp alldeles själv när hennes klocka ringde vid 5. Hon skulle ju göra sig riktigt fin idag. Hon gick ner och höll gubben sällskap vid frukostbordet och sen satte hon sig och spelade TV-spel tills det var dags att gå ut till bussen.
Jag stannade kvar i sängen tills gubben for till jobbet och då var jag tvungen att kliva upp.
Seg och slö är jag och hamnade naturligtvis framför datorn istället för att göra annat, men jag får skylla på att ögonen går i kors.
HA EN FORTSATT TREVLIG TISDAG!!!

2 kommentarer:

  1. Låter som mina morgnar. kram

    SvaraRadera
  2. Skönt när barnen vaknar och stiger upp utan knot. Den tiden är ju förbi här för längesedan. Fy vad tiden går. Snart har vi varit själva här hemma i 6 år! Det visst vår barnbarn som är små nu för tiden. O jag som inte är en dag över 20!!! Hemma i dag också för hostans skull. Tar det bara lugnt. Må så gott.

    SvaraRadera