torsdag 26 januari 2012

Att dagarna

ska gå så fort att jag inte hinner med riktigt. ;-)
I söndags jobbade jag mellan 7 och 15 och kom hem till en Älva som bakat en kladdkaka på eftermiddan.
Gubben var ut i skogen och hämtade hem ett lass ved och la på vedbacken.
Och sen var det bara för honom att fortsätta i rummet för "slavdrivaren" drev på ordentligt. Han slipade hela rummet och var vitdammig från topp till tå när han var klar.
Läggdags blev det och på måndagmorgonen ringde klockan 5.30 igen.
Det var bara att hoppa upp för både gubben och mig. Jag jobba mellan 7 och 11.
Älva åkte till skolan.
Eftermiddan förflöt ganska lugnt och jag vek rentvätt och Älva skulle starta speldatorn för att spela dataspel medan jag höll på med tvätten.
OCH den startade inte! Vad vi än försökte med så hände det ingenting. G kom en sväng med E för att se om hon kunde hjälpa till, men ack nej.
Under tiden hon var inne så var jag och E på en liten pulkapromenad. :-)
Gubben kom hem och gav sig på datorn han också, men han fick det heller inte att fungera.
Älva lånade min dator och spelade andra spel på den medan jag fortsatte med tvätten en stund till.
Gubben gick upp på rummet efter maten och började tapetsera.
Tisdag och jag ledig medan gubben åkte till jobbet och Älva till skolan.
Och det var en flitig tisdag för mig för jag vet inte hur många maskiner tvätt jag körde och jag tog reda på resten av den rena tvätten som var ovikt.
Jag kände mig faktiskt riktigt duktig när kvällen kom.
Gubben kom hem och vände och tog med sig hårddisken till en dataservicebutik i kommunen där jag arbetar sen åkte han hem och tapetserade färdigt.
Jag hängde med på Online Stickcafé på facebook och hade väl tänkt handarbeta också, men någonstans på vägen kom jag av mig och det bidde ingenting.
Onsdag och jag ledig till 20.45(jobbar alltså natt nu till 7.15), gubben åkte till jobbet som vanligt och Älva till skolan.
Denna dag var jag inte lika flitig som tisdan, men jag fick lite tvättat iallafall.
Älva kom hem från skolan och satte sig vid min dator en stund och sen fick hon ett riktigt ryck och plockade tapetbitar i rummet, dammsög och torkade golv. Sen flyttade hon sin säng, kläder mm. Gubben och jag hängde inte riktigt med i svängarna. ;-)
Gubben kom hem, hämtade lappen på datorn och sladden till den och åkte till dataservicebutiken för att hämta datorn. Det var nämligen inget fel på den. Fick med sig en ny sladd hem och då fungerade alltihopa. Det var alltså fel på sladden och nu ska det fungera. :-)
Gubben bjöd idag sina arbetskamrater på smörgåstårta eftersom han fyllt år. Och det blev tårta över så han ringde till sin äldre bror och frågade om han och frugan var sugen på smörgåstårta vilket de var så de kom in och hjälpte oss äta upp den.
Och nu sitter jag här och känner mig ganska trött och är glad över att jag faktiskt la mig några timmar imorse efter att Älva åkt till skolan för det blev inte mycket sömn/vila innan jag åkte till jobbet.
Jag har gjort nattens måste-göra och nu är det vanliga måstena som jag håller på med. Tvätten alltså. Tittar till de sovande gör jag också med jämna mellanrum för att se att de sover gott.
Det har dalat lite snö under dagarna som gått, inte mycket men ändå. Det har också varit minusgrader, inte många men så det känns iallafall. Solen tittade fram en stund idag och det kändes skönt för jag behöver mycket sol nu.
Detta var en sammanfattning av vad som hänt under dagarna jag inte skrivit. ;-)
HOPPAS ATT NI SOVER GOTT NU!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar