lördag 7 januari 2012

År 2011 i sammanfattning

Januari:
Började inte bra med sjukdom både hemma+jobbet(vinterkräksjukan+lite annat) direkt på nyårsdagen. Jag blev sjuk på gubbens födelsedag och han klarade sig till söndagen veckan efter.
Fick guldhalsband av kommunen för 25 års slit.
En liten tös i släkten såg dagens ljus i slutet på månaden.
Februari:
Tapetserade om i ett av våra sovrum, från vit tapet med orange prickar till en grön.
Jag fyllde år som vanligt i slutet av månaden och då firade vi både min och gubbens eftersom hans blev inställd pga sjukdom.
Snö hade vi, men dåligt med handarbete var det. Mest dator, suck.
Mars:
En månad där gubben var ut i skogen och hämtade hem resten av veden som låg där.
Lite handarbete blev det och solen började visa sig mer och mer.
Var duktig några mornar och följde med gubben en bit på vägen till hans jobb och sen gick jag hem.
April:
Var duktig även en del mornar denna månad också.
Denna månad kom en Älva flygande in i vårt liv och efter det har vårt liv inte varit som förr på både gott och ont.
Maj:
Gubben klyver ved så mycket han kan när jag är hemma.
Min brorsdotter konfirmerade sig.
Älva lyckades stuka foten i ett taxhål så gubben och hon tillbringade flera timmar näst sista dagen på akuten.
Juni:
Gubben är tjänstledig från sitt jobb över sommaren.
Blev lite med datortid av olika anledningar.
Fick 2 familjemedlemmar till, kaniner.
Juli:
Jag hade 14 dagars semester och då var gubben tvungen att jobba. När dessa dagar gått jobbade jag 14 dagar till och sen fick vi 14 dagars semester tillsammans.
Firade vår 23-åriga bröllopsdag.
En tokig norrman sprängde i Oslo och sen åkte han till en ö och sköt ihjäl en massa ungdomar.:-(
Augusti:
Var vi faktiskt ute och badade i en insjö ett par gånger.
Älva prova på och sticka lite.
Skolan började på riktigt för Älva.
Min bil gick igenom besiktningen.
September:
Gubben började jobba igen.
Skickade iväg 3 halsdukar till "Sticka för livet".
Fick kantareller av svärmor och svärfar.
Älva gick ända hem ifrån vår hemkommun.
2 kaniner var plötsligt 6.
Oktober:
Fick problem med den bruna labben så vi fick söka veterinär ett par gånger.
Gubben gjorde flera ryck i kojan så den skulle bli klar någongång. El blev indragen efter semestern.
Han fick också ett ryck till och la nytt golv i rummet innanför köket. Vi åkte och handlade golvet en lördagsförmiddag, klockan 15 började han lägga och klockan 24 var han klar.
Ingen rolig månad för Älva för hon mådde inte så bra. Slutade denna månad på akuten då hon hade jätteont i magen.
November:
Höstlov och sjukt.
Jag hade semester hela veckan.
Gubben fick reda på höstlovsveckan att han fått diabetes så nu försöker vi lägga om kosten och mattider så det inte ska förvärras(har inte lyckats riktigt än).
Gubben och jag var iväg på en trevlig föreläsning om barn och ungdomar.
Inga större snömängder har vi denna månad mer slask, regn och lera.
December:
Julstädning och lite julbak av pepparkakor.
Tråkväder var det och även tråkigt för Älva som även denna månad mådde dåligt.
Julafton firade vi själva gubben, jag, grabben och Älva.
På juldagen hade Älva en kompis här som sov över och vi blev strömlösa ca 23.15 till annandagen 12.10.
Istället för att bjuda farsan, brorsan med familj på stek då blev det pizza från pizzerian, steken fick vi ta dan därpå.
Året avslutade vi tillsammans med tomte T som kom och hälsade på gubben, mig och Älva.
Grabben åkte till den stora huvudstaden och firade in det nya året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar