torsdag 29 december 2011

Ytterligare har det

snart gått ännu en dag och det är inte många dagar kvar av detta år nu.
Vaknade när gubbens klocka ringde imorse och hade ingen aning om var jag var någonstans. Lite senare kom han och talade om att han åkte till jobbet och då visste jag iallafall att jag var i min säng. Men jag blev nog lite rädd för han la sin kalla hand på mitt ben för att tala om att han var där. Han kunde fått en smäll. ;-)
Sen somnade jag om och sov till ca 9.
Hoppade(nåja) upp ur sängen och försökte komma igång. Gick väl sådär, men en maskin fick jag tvättad och hängd.
Älva kom upp utan att jag behövde väcka henne och när vi varit vakna en stund så åkte vi och hämtade kompis I som ska stanna hos oss över natten.
Och så var klockan helt plötsligt dags att åka och jobba. Där var jag mellan 14 och 21.
Gubben åkte till kommunen där jag jobbar och hämtade/köpte grejer till bussen och så passade han på att köpa nytt lysrör till en av våra kökslampor.
Tycker nästan att det var dålig hållbarhet på lysröret. Det höll bara i 21 år. ;-)
Det var då vi fixade vårt kök.
Och nu när jag kom hem ikväll har vi fått besök av tomte T som dagen till ära fyller 21 år.
Det har varit tråkväder även idag och det har regnat och blåst.
Jag vill ha lite snö nu tack!!!
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar