lördag 10 december 2011

Tänk att dagarna

kan gå fort ibland. Det är redan lördag.
I onsdags så var ju jag och mina arbetskamrater iväg och käka julmat. Det var inte jättemycket att välja på, men det som fanns var gott och vi blev alla mätta och glada(jästa;-)).
Om det snöade på onsdagen så kan jag säga att det har regnat också, men konstigt nog så finns det snö kvar.
På kvällen kom gubben hem med en ½ gris som vi fick paketera och lägga i frysen. Det tog några timmar. Men vad gott det kommer att bli i framtiden. :-)
Torsdagsförmiddagen ägnade jag tiden till att komma igång med något innan det var dags att åka till jobbet. Jobbade mellan 12 och 21 och de 2 första timmarna satt jag vid datorn och skrev in vårt schema som vi gjorde igår på något som kallas puzzel. Resten av arbetstiden var det vanligt arbete som gällde.
Fredagen började jag jobba 7 och sluta 14 och fick åka på hala och slaskiga vägar.
Det hände inte så mycket för mig efter jag kommit hem från jobbet utan det blev bara slötid.
Vid 18.30 åkte vi ner till gubbens yngre brorsa U med familj för att fira att han och 1 av hans söner fyllt år under novembermånad. Där var också den äldre brodern med fru och dotter.
Blött var det igårkväll när vi kom hem och imorse när vi vaknade så var det frost ute. Just nu är det ca 2 plusgrader.
Slöardag är det ännu för mig och jag blir så trött på mig själv för det för det finns faktiskt grejer att göra.
Visserligen har jag eldat och kört 1 maskin tvätt, men...
Gubben och hans äldre bror håller på att flytta fordon av olika slag för att samla dem på samma ställe.
Bäst att kolla pannan och hänga tvätten som blivit ren.
HA EN FORTSATT SKÖN LÖRDAG!!!

1 kommentar:

  1. De har haft en full vecka ser jag! HA en trevlig kväll och en lugn söndag!

    SvaraRadera