söndag 25 december 2011

Nu har julafton

övergått i juldag.
Det har varit en lugn dag där förmiddagen gick åt att göra iordning maten vi skulle ha på bordet.
Efter mat och Kalle Anka på TV så blev det julklappsutdelning.
Ganska många klappar till vår Älva och lite mindre till oss andra 3.
Av Älva fick jag ett fint armband med en elefant(bild kommer så småningom) och en mjukiselefant. Gubben fick en ljudbok av henne. :-)
Älva fick bl.a. en rosa stereo av oss så nu kan vi få tillbaka vår gamla som hon lånat. ;-)
Grabben fick lite mer praktiskt, ett påslakanset med extra örngott och ett lakan.
Efter julklappsutdelning och lite mer TV-tittning så kokade gubben risgrynsgröt åt oss.
Sen blev det lite mer TV och med denna gång dvd-filmen "Tomten är far till alla barnen".
Under tiden blev det ganska många stygn på tvillingtomten.
En liten paus från TV och film blev det med lite datorspel och annat och nu sitter gubben och Älva och tittar på film igen.
Jag ska skriva färdigt det här och sen ska jag leta mig mot sängen, jobbar imorgon mellan 12 och 21.
Skulle behöva kliva upp skapligt imorgon och kolla igenom våra räkningar och betala dem.
Fick ett riktigt roligt samtal på förmiddan som jag absolut inte räknat med. Min yngsta moster ringde och önskade god jul. Jag tror inte jag har pratat med henne på 4 år.
Fick sedan ett annat trevligt samtal när en granne ringde och även hon önskade oss god jul.
Min yngsta morbror ringde också och pratade en stund med gubben.
Nej, nu är det bäst att jag letar mig mot sängen för jag känner mig ganska trött.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN TREVLIG, LUGN JULDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar