fredag 23 december 2011

Nu är det

dan före dopparedagen och vi är nästan klara med allt inför själva doppardagen.
Vad jag sysslade med under gårdagen kommer jag inte riktigt ihåg, men något var det förhoppningsvis.
Igårkväll jobbade jag och under den tiden så var gubben ner till sina föräldrar med lite julklappar.
Älva hade en kompis här och hade trevligt.
När jag kom hem plockade vi lite till och sen satte vi oss framför TV och tittade på "En natt på museet 2" tills klockan var långt över midnatt.
Jag passade på att brodera på tvillingtomten.
Tvillningtomten
Idag har både gubben och jag varit lediga och tillsammans med Älva har vi varit och inköpt de sista julklapparna. Köpte även lite julblommor som vi var runt med till de olika personerna som skulle ha dem.
Fikade lite hemma hos farsan innan vi åkte hem och fixade lite tacos till middag.
Sen har vi småplockat lite här och lite där medan Älva spelat datorspel.
Har en duk till att stryka, men jag får ta den imorgonbitti för nu orkar jag inte.
Gubben ska göra sista rycket och torka golvet, men det lär bli lika skitigt direkt eftersom snön har smält bort, det duggar och är plusgrader.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN RIKTIGT GOD JUL!!!

5 kommentarer: