måndag 12 december 2011

Hemma på rast

och har halkat mig både till jobbet och hem. Ska göra en sån tur till idag innan denna dag är slut.
Halast är det på grusvägarna. Det gäller att köra med tungan rätt i munnen.
Hade tänkt vara kvar i min arbetarkommun idag, men med en sjuk Älva hemma så ville jag åka hem och titta till henne.
Det regnade som bara den imorse och som tur är det uppehåll nu och jag hoppas att det fortsätter resten av dagen också.
Skulle behöva motionera dammsugaren nu när jag ändå är hemma, men jag tror nog att jag sätter mig och broderar istället.
HA EN FORTSATT SKÖN MÅNDAG!!!

2 kommentarer:

  1. Det är inte roligt när barnen är sjuka, min minsta har kräkts i helögen så det blir 48 timmars regeln innan det är dax för skolan igen. Tyvärr missar han Luciafirandet men det får han ta igen när han börjar i 5:an. Det är klass 2 o 5 som står för Lucia i skolan. Sen kom sörsta gossen hem från praktikplatsen och deklarerade att han kräktes på vägen till "jobbet" och fick masa sej hem till sängen...ingen rolig måndag precis. Nu är det lite lugt en stund så jag sätter nej vid symaskinen...har lite beställningar som måste bli klart i veckan. Krya på Älva. Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Stackars Älva som är sjuk. Hoppas hon är frisk snart. Sköt om henne!!!

    SvaraRadera