fredag 16 december 2011

Fredag, 1 vecka

kvar till jul och ingen snö i sikte utan grått och trist ute.
Igåreftermiddag hann jag iallafall hem och vända innan det var att sätta sig i bilen och dra tillbaka till den kommunen jag jobbar i.
Hade kommit ca ½ mil hemifrån när Älva ringde och sa att hon skurit sig på osthyveln och att det blödde mycket. Jag ringde gubben och bad honom åka hem, men han ringde till henne och pratade och då var det nog inte så farligt iallafall. Och det var det inte, men det blöder ju väldigt mycket från fingrar.
På jobbet kände jag mig mer frånvarande än närvarande, men det är tur att rutinerna sitter i kroppen och det är trevliga människor jag jobbar med. Jag var trött och seg hela dan.
Och vad man verkligen önskar sig när man kommer hem från jobbet runt 20.30 på kvällen är ljudet av dammsugaren.
Gubben satte igång dammsugaren precis innan jag klev in genom dörren. Men nu är det ju dammsugit för denna gång. ;-)
Älva har åkt till skolan idag och när hon åkt la jag mig faktiskt och sov i ca 1 timme. Det var skönt, men jag är fortfarande trött och seg.
Nu ska jag försöka slita mig härifrån och göra någonting vettigare.
HA EN SKÖN FREDAG!!!

1 kommentar: