onsdag 16 november 2011

Så var det natt och

jag jobbar igen.
Det är tyst och lugnt och jag hör tvättmaskinen som centrifugerar och talar om att den snart är klar.
Måndagen kom och gick med sitt möte och efter det åkte vi och käka lite på det där snabbmatstället med stort M.
När det var gjort tog vi en tur till grannkommunen och affären som säljer massor av djurmat till bl.a bönder och inhandlade kaninmat, fågelmat och kattmat.
Åkte vidare direkt till staden där vi brukar storhandla(men vi handlade inget sånt denna dag) för att ta kort till legitimation på gubben, mig och Älva.
När vi hade korten i handen åkte vi till byn och vår bank och fixade alla papper så nu har vi snart nya legitimationer alla 3.
Väl hemma hände väl inte alltför mycket.
Stickade för nån dag sen klart 1 disktrasa i bambugarn och den blev jättemjuk. Hoppas den fungerar som disktrasa också. ;-) Och igår la jag upp och började med 1 till och denna gång i dubbelt garn bara för att testa.
Tisdagen kom med solsken hela dan(iallafall utomhus, inombords kom det en kalldusch).
Älva kom hem med 1 kompis och de hade jättekul och fnittrade som bara den. De tog också en promenad med hundarna.
På förmiddan tog jag rätt på rena kläder och dammsög golven igen. Det är ingen rolig årstid nu för hundarna drar in allt möjligt när de kommer in.
Gubben fixa sin goda skinksås så vi åt allihopa med god aptit.
Efter maten hjälptes gubben och grabben att byta till vinterdäck på den bilen grabben kör.
Jag försökte ta mig en lur och Älva sa att jag hade snarkat. ;-) Och det är nog ett bevis på att jag sov lite iallafall fast det inte kändes så.
Jag har gjort nattens tråkigaste måste, rengöra 1 rullstol, och nu är det bara tvätten som är kvar av måstena. Okej, jag går runt med jämna mellanrum och tittar till de som sover, men det är ju jobbet det andra är ju uppgifter.
HOPPAS NI SOVIT GOTT OCH VAKNAR PIGGA OCH GLADA TILL EN SOLIG DAG!!!

1 kommentar:

  1. Ja tack jag sov väldigt hårt o länge i natt. Undrar om nån av katterna var o försökte väcka mig, jag har inte hört nått i alla fall. Det är ovanligt att sova hela natten ostört nämligen.
    Hoppas du fått sova lite idag men inte för länge om du ska vända dygnet igen.

    SvaraRadera