onsdag 2 november 2011

Nu har det

gått flera dagar igen och inget har blivit skrivet.
Beror på många olika saker och mest på trötthet.
Vår Älva fick jätteont i magen så på måndagkvällen blev det ett besök på akuten på vårt länssjukhus och där blev vi kvar väldigt länge, men vi fick åka hem och var hemma 3.30.
Gubben fick sova ca 2 timmar innan han var tvungen att åka till jobbet.
Så ni kan tänka att gårdagen gick i väldigt sakta mak.
Älva har höstlov och jag semester.
Gubben var på företagshälsovården igår och kom hem med ett besked om att han var tvungen att åka till vårdcentralen idag och ta blodprov för det var något prov som inte var bra. :-(
Fick besök av G och E en stund mitt på dan och det är alltid trevligt och förresten så "lurade" de ut mig på en skön promenad i söndags.
Och förresten innan besök på sjukhus hann vi handla vår mat där vi brukar storhandla varje månad.
Igår efter att gubben slutat jobba så körde jag min bil till verkstan för de ska byta någonting på den som man måste byta efter ett visst antal mil. Och pengar kostar det förstås.
Idag är gubben på fackkurs/möte hela dagen och fick en sovmorgon eftersom han inte skulle börja förrän 8 och den var nog välbehövlig efter den förra natten. :-)
Det ser ut att bli en grå dag även idag, men det är inte direkt kallt för det är ca 10-11 grader ute.
Har haft stor lust att handarbeta, men inte haft energin till det. Men så igårkväll satte jag mig iallafall och stickade några varv på disktrasan jag började på för ett tag sedan.
Jag har börjat min dag med att kliva upp, prata en snabbis med gubben innan han åkte, duscha och starta en tvättmaskin. Och så hamnade jag framför datorn också. ;-)
Ska "bara" kolla kontot. Tror ni det blir bara så?
HA EN SKÖN GRÅ ONSDAG!!!

3 kommentarer:

  1. Hoppas Älva mår bra nu. Det är jobbigt när barnen blir sjuka. Inte så roligt att det händer när hon har lov heller!
    Hos oss har vi 13gr i dag, det är jätteskönt, solen har också kikat fram lite då och då.

    SvaraRadera
  2. Hoppas de inte är nått farligt med gubben...

    SvaraRadera
  3. Hoppas Älva kryar på sig och att det inte är något galet med gubbens prover. Grått har det även varit här men "varmt". Typ 9-10 grader. =o)

    SvaraRadera