tisdag 8 november 2011

Nu är det kväller

igen och det ska bli skönt att få sova.
Det blev inte så många timmars sömn på förmiddagen.
Sov på kökssoffan här nere tillsammans med 3 hundar.
Blev väckt av telefonen 2 gånger, men jag orkade/struntade i att svara. Det ena var nog till mig och det andra var till grabben som upptäckte att han hade ett missat samtal på sin mobil.
När jag klivit upp så blev det en dusch och lite frukost.
Satte mig i bilen och hämtade Älva och min brorsdotter vid skolan. Skjutsade brorsdottern till kommunen där jag jobbar för hon skulle dit och skriva något prov.
När vi ändå var där så lämnade jag in gubbens dator som han spillt dricka på tangetbordet och förhoppningsvis går det att fixa. Annars får det väl bli ett tangetbord bredvid den bärbara datorn.
Och när vi då var ute och åkte så blev det en tripp till en annan grannkommun och den nyöppnade affären med billiga grejer. Kom därifrån med lite smått och gott.
Hemgång och mötte gubben i dörren som hämtade lottot för att förnya det och en tro på att det skulle vara en storvinst som väntade.
Men icke sa Nicke. ;-)
Matlagning, disk och lite annat pyssel blev det sen och nu är som sagt var dags för sängen.
Det har varit en ganska klar dag och lite kallare faktiskt.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar