tisdag 8 november 2011

Nattjobb igen och

det var ett tag sedan.
Sitter just nu och lyssnar på tvättmaskinen och tumlaren samt alla andra ljud som finns. Glor samtidigt på en rullstol som vill bli rentorkad och när jag gjort det har jag ytterligare en som ska bli ren.
Och det är ett sånt tråkigt göra, men ett av måstena vi har när vi jobbar.
Och jag vet att det går ganska fort när jag väl sätter igång.
Imorse skickade jag Älva till skolan(igår måndag alltså) och sen la jag mig på kökssoffan och sov till klockan var nästan 10. Och jag lovar att det var skönt.
Tvättat blev det gjort och rena kläder blev vikta och lagda på sina bestämda platser och sen hände tyvärr inte så mycket mer denna dag.
Gubben kom hem och det blev mat på bordet och sen gick jag och la mig en stund.
Älva blev sugen på chokladbollar så det stod hon och gjorde för fullt när jag gjorde mig iordning för att åka till jobbet. ;-)
HOPPAS NI SOVER GOTT NI SOM FÅR!!!
HA EN SKÖN TISDAG!!!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det skulle vara svårt att jobba natt.
    Men man vänjer sig väl förstår jag. Kan du sova på dagen efter? Eller hoppar du över en sömn.

    SvaraRadera
  2. De var tråkgöra när man jobbade natt.... Men samtidigt så var det skönt när morgonen kom och man kunde åka hem... Även om det hände att jag stod hela vägen i bussen, rädd för att somna och hamna nån annanstans *ler*

    SvaraRadera
  3. Jag tror att man blir less på vilket jobb som helst efter ett tag, men att jobba med människor måste väl vara ganska kul, ingen dag blir väl riktigt lik den andra.
    Chokladbollar lät verkligen gott, jag ska gå o fika nu, får väl ta en kaka med choklad i då.

    SvaraRadera