lördag 26 november 2011

Dagen före 1:a advent

skulle jag göra en hel del saker, men inte blev det så.
Jag fick lite tvättat, betalt våra räkningar och sen tog orken slut. Orkade tända i pannan till slut.
Gubben har iallafall fått väldigt mycket gjort.
Han och hans äldsta bror fixade något vid vedhögen, sen hämtade han en gran att ha ute. När han kom hem med den så har han fixat till alla ljus vi ska tända därute. Och sen fortsatte han inne att sätta upp stjärnor och stakar. :-)
När han satt upp allt det där så slängde han sig i duschen för det var dags för en liten julfest med hans jobb.
Jag och Älva var hemma och slappade, käkade lite och sen tittade vi på en film på en av kanalerna med många reklamavbrott. :-( Filmen var iallafall bra. :-)
Fick lite julkänsla och ville inte fortsätta med något av de handarbeten jag har på gång så jag började på en ny jultavla.
Skägget på en tomte
Nu börjar jag längta till sängen för jag är ganska trött och imorgon ska jag jobba också. Visserligen börjar jag inte förrän 12, men ändå. Hemåt får jag åka efter 21.
Tråkväder är det ute. Solen har tittat fram, men nu ikväll kom det regn. Blåst har det också gjort.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN SKÖN 1:A ADVENT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar