söndag 23 oktober 2011

Usch, vad dagarna

igen, jag hinner inte riktigt med. :-(
Igår iallafall så drog jag och gubben iväg till staden där vi brukar storhandla och till den affären också för vi skulle inhandla ett golv till vårt rum. Det rummet fick nya tapeter före jul ifjol.
Det gamla golvet
Och nog hittade vi vårt golv alltid. :-)
14 kartonger fick vi med oss hemåt + 2 rullar som man ska lägga under golvet.
Det nya golvet
När det var inhandlat och klart lastade vi in det i bilen och gick in i affärn igen för att köpa lite morötter och bröd.
När vi kom ut därifrån kom vi på att vi var tvungna att ha färgpatroner till skrivaren så då gick vi till en affär som säljer sånt.
Och när vi kom ut därifrån så ville jag gå in i en skoaffär för att titta efter nya inneskor.
Hittade inga såna men blev förälskad i ett par andra skor.
Mina nya skor
Och när vi ändå var där inne så kollade gubben runt och hittade även han ett par.
Gubbens nya skor
Och eftersom det var på den skoaffärn som ger rabatt när man köper flera par så betalade vi bara hälften på det ena paret.(De kostade precis lika mycket ;-))
Nu satte vi hos i bilen och åkte raka vägen hem för vem vet vad hade hittat om vi gått in i nån mer affär.
Väl hemma så började gubben med både maten och golvet medan jag rengjorde kaninburarna.
Efter maten så la gubben in en hög växel och innan han gick och la sig inatt så var hela golvet lagt och det är så fint så.
Jag tog reda på disken och har tvättat lite och suttit lite för mycket vid datorn.
Nu är det söndagförmiddag och gubben sover ännu, men det kan han behöva.
Jag har startat 1 tvättmaskin och när den är klar lär jag nog hitta mer att tvätta. ;-)
Solen skiner och det ser ut att bli en fin söndag.
HA EN RIKTIGT UNDERBAR DAG IDAG!!!

1 kommentar:

  1. Det är farligt med shopping, man kan gå igång ordentligt när man en gång börjat! Men det var ju inga onödiga saker du köpte.
    Här är också vackert väder i dag!
    Ha en skön söndag!!

    SvaraRadera