söndag 2 oktober 2011

Svullnaden

i ögat på den bruna labben gav sig mer och mer under gårdagen och det tycker vi bara är skönt. Det är fortfarande rött så de får nog kolla upp det imorgon iallafall(vi har ju en tid).
Dagen var solig och härlig, men det hände väl inte alltför mycket denna dag.
Gubben och tomten gjorde klart det de kunde nere vid ladugården och sen blev gräsmattan klippt.
Mat blev det också mitt på dan och efter det gjorde jag och Älva i ordning och åkte till den staden där vi brukar storhandla. Nu gjorde vi inte det utan vi köpte lite tröjor och byxor till Älva.
Sen var vi in på mataffären och köpte blekmedel till håret, mjölk och fogskum som gubben ska använda till kojan.
Hemma igen så blekte Älva sitt hår och sen tittade vi på 3 filmer innan det blev dags för sängen.
Jag fortsatte brodera på HelloKitty framför TV:n.
Idag vaknade jag till gråväder ca 7.40.
Klev upp och stoppade i tvättmaskin och körde igång den och sen plockade jag i diskmaskin och startade den också.
Började sen plocka undan en massa olika saker som ligger i rummet innanför köket. Men vart jag ska lägga alla grejer det har jag ingen aning om. :-(
Gubben kom upp och vi käka frukost tillsammans och sen drog han iväg och städa vårt städställe och jag fastnade framför datorn och spelade ett ordspel på king.com. Man spelar mot andra i cyperrymden.
Älva blev väckt ganska häftigt igårmorse strax efter 9 pga labben, men imorse skulle hon få sova så länge hon ville och hon vaknade strax efter 9 idag också.
Nu ska jag slita mig från datorn och sortera kläder och tvätta dem och sen ska jag fortsätta plocka så vi ev. kan få nån ordning till jul. ;-)
HA EN SKÖN SÖNDAG IDAG!!!

2 kommentarer:

  1. Jag har också startat en maskin med tvätt.
    Det är lite halvgrått hos oss. Solen har försökt att kika fram lite. Ha en bra söndag du också!!

    SvaraRadera
  2. Full fart på vilodagen, ser jag *ler* Vet inte om jag kan rå på den där jag är gift med.... Får väl spela praktsur tills han förstår hur arg jag blev.....

    SvaraRadera