fredag 21 oktober 2011

Hejsan och hoppsan

hur har detta gått till?
Det är ju fredag idag och jag har inte skrivit sen i måndags.
Svaret är väl att jag inte har haft tid med datorn.
Tisdagmorgonen började som vanligt vid 5.30 med väckning av Älva och såg till att hon kom iväg till skolan med bussen.
Hade tänkt gå och lägga mig en stund, men så blev det inte.
Såg en annons på en TrippTrappStol som vi letat efter och hade gubben att ringa på den eftersom den finns i den kommun som han just nu arbetar i.
Jo, den fanns kvar och vi skulle få köpa den. Problemet var bara att hon som sålde den var hemma till mitt på dan och skulle vara borta när gubben sluta.
Och jag skulle ju fixa kaninmat och det finns i samma kommun så jag åkte först iväg och hämtade pengar, köpte stolen, fixade kaninmaten, åkte förbi affärn i vår hemkommun och köpte mjölk.
Hem, hann lasta av kaninmaten och det var bara att vända för Älva mådde tyvärr inte riktigt bra denna dag heller. :-(
Hem, pustade lite och sen var det bara att göra sig i ordning för ett nytt arbetspass mellan 15 och 20.
Den fina TrippTrappStolen
Gubben var iväg på något möte om avloppsbrunnar och jag vet inte om han blev mycket klokare av det. ;-)
Onsdagmorgon och klockan ringde 5.15 för att jag skulle hinna duscha innan Älva skulle väckas. Jobbade mellan 7 och 13, fast det skulle egentligen ha varit till 11. Det blir så ibland.
Hem och bara satt av tiden kändes det som för sen vid 16.30 så skulle jag vara på ett möte i den kommun där jag köpte stolen på tisdagen(mycket åkande till den kommunen denna vecka ;-)).
Klockan ringde samma tid på torsdagsmorgonen och då var det min tur igen att se till att vår Älva kom med bussen till skolan.
När hon kommit iväg så var det bara för mig att åka iväg och jobba mellan 8 och 15.
Kvällen ägnade vi åt diverse inköp i staden där vi brukar storhandla. Bl.a. så köpte vi spelet som Älva väntat på i flera månader och som gubben förbeställt.
Hem och Älva började spela och fick slita sig från spelet när det var dags för sängen. ;-)
Hon skojade och sa att hon skulle kliva upp 5 för att hinna spela innan skolan. Och ja, gubben hörde hennes klocka ringa 5 och en kvart senare klev hon upp och gjorde sig i ordning, bredde några mackor och satte sig vid datorn och spelade till det var dags att gå till bussen. :-)
Jag jobbade mellan 7 och 11.30 idag och när jag kom hem så började jag elda, hängde tvätt som jag hade förprogrammerat tvättmaskinen så den skulle vara klar när jag kom hem. Tog reda på rentvätt och la dem där de hörde hemma.
När både gubben och Älva kommit hem så packade vi Älvas väska så vi kunde skjutsa henne till sina bekanta.
Det har varit frost på bilrutorna några mornar denna vecka och imorse var det också halt på asfalten. Kände det när jag kom till jobbet imorse. Och nu ikväll har det regnat lite och det är inte alls många plusgrader ute nu.
Letade faktiskt fram min kappa innan vi åkte iväg.
Detta blev nog ett långt inlägg, men det är en lite sammanfattning av dagarna som gått.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
KRAM TILL ER ALLA VÄNNER I CYPERVÄRLDEN!!!

3 kommentarer:

  1. Men så det verkar ha gått i ett för dig! hoppas du kan få pusta lite nu i helgen!

    SvaraRadera
  2. Ibland hinner man inte skriva. Du som jobbar varje dag måste ju ha en massa annat som ska göras när du kommer hem. Jag som slutat jobba kan kan tycka att det inte hänt något att skriva om. Men en del dagar händer det ju mycket!

    SvaraRadera
  3. Mycket farande. ;) Stolen är jättefin! Hoppas du haft en skön lördag. Önskar dig en fortsatt trevlig helg! =o)

    SvaraRadera