måndag 24 oktober 2011

Det är måndag

och det ligger ett grått dimlock över oss och som det verkar ta tid för att flytta på sig.
Efter en natt med svårt att sova, väcka Älva och varit och bytt till vinterdäck både på min bil och gubbens bil, ätit frukost så somnade jag en stund på soffan här nere.
Gubben, som är ledig idag, har varit ut på vedbacken och lastat en pall med ved som han just nu håller på att bära in.
Jag bara undrar: Var får han sin energi ifrån? Tar han kanske min? ;-)
Ska hänga lite tvätt och sen ska vi ut och åka en sväng och efter det ska jag börja jobba klockan 15 och stanna på jobbet till 20.
Tvätten var det...
HA EN SKÖN MÅNDAG I DIMMAN!!!

4 kommentarer:

  1. Här har det varit strålade sol hela dan.... Termometern kröp upp emot +15.... De är inte illa i Östersund!

    SvaraRadera
  2. I Skövde var det dimmigt på morgonkvisten. Men i Mariestad sken solen lite. Såg glimtar av den när jag var ute på lunchen. Men sen på eftermiddagen var det lite disigt igen. =o)

    SvaraRadera
  3. Här har också varit grått i dag, och rått, det kröp in i skinnet.

    SvaraRadera