måndag 12 september 2011

Varje dag är

ett äventyr och idag hade Älva ett eget äventyr.
Hon skulle gå från en skola till en annan och gick lite fel. Hon kom inte med skolbussen hem och jag började bli lite orolig. Ringde även gubben som blev lite orolig.
Ringde till skolan och frågade om de sett henne. Hon som svarade hade sett henne, men inte just när jag ringde.
Fick telefonnumret till bussbolaget som kör eleverna. Hon som satt på kontoret svarade, tog mitt telefonnummer och ringde chauffören som kör just Älvas buss.
Hon hade inte åkt med bussen hemåt, men han tyckte att han sett henne på vägen ungefär där gubben jobbar.
När jag fick det beskedet så hoppade jag i bilen och åkte OCH vem fick jag se komma gående med ett trött leende på läpparna nån kilometer hemifrån på grusvägen?
Jo Älva!
Hon hade gått från skolan uppe på centrum och hela vägen hem. :-)
Hon hade sett chauffören, men inte vågat gå fram till honom och fråga om hon kunde kliva på bussen där vid skolan vid centrum.
Hon är ganska trött i benen och kommer nog att ha ordentlig träningsvärk imorgon.
När vi klev innanför dörren så ringde jag först bussbolaget och talade om att hon var funnen och sen försökte jag ringa skolan, men där hade de gått hem. Men kontoristen ringde lite senare hemifrån och frågade om Älva kommit till rätta.
Det regnade ordentligt imorse, men sen sken det upp och var riktigt varmt och skönt ute i solen. Nu ikväll har det börjat regna igen. Men det är ju så det ska vara för det är ju höst nu.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

3 kommentarer:

  1. Vilken tur att Älva kom till rätta! Man tror att dom är tuffa i alla lägen men ibland kanske man inte törs fråga.

    SvaraRadera
  2. Oj vilket äventyr...vilken tur att det gick så bra!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  3. Oj! Det var ett äventyr det. Skönt att Älva kom till rätta.

    SvaraRadera