söndag 11 september 2011

Lördagen försvann

i jobb och trevligt möte på eftermiddan.
Jobbade mellan 7 och 15 och skyndade mig hem dels för att byta kläder och dels för att skriva våra namn på ett födelsedagskort till min älskade brorsdotter som fyllde 15 i veckan.
Hemma hos henne träffade vi min brorsa, min svägerska, min farsa och min brorsdotters mormor. Och alla deras fina djur förstås.
När vi kom hem från dem så hade vi en massa kantareller som väntade på att bli rensade av oss. Det är bra när de kommer hem till oss och vi slipper gå ut i skogen. ;-)
Vi rensade tittade på TV eller rättare sagt DVD och Deep space nine.
Jag höll förstås också på med datorn.
Idag hade jag tänkt ha lite sovmorgon, men det ville inte riktigt min kropp så runt 8 var jag uppe och hittills har jag hunnit med att starta en tvättmaskin, börjat elda, varit ut till kaninerna, plockat undan lite från köksbänken/arna och ätit frukost.
Gubben har dragit iväg för att städa vårt städställe och jag ska slita mig från datorn och fortsätta plocka i köket för det SKA städas idag och ju fortare det blir gjort ju fortare får jag sätta mig med ett handarbete.
Resten av huset behöver också städas, men nu ska jag börja att ta reda på torr ren tvätt och hänga den blöta.
Du hade alldeles rätt, Rosenvante, vi fick ett modem förstört i åskan i somras. :-(
Gubben satt i nästan 2 timmar(eller väldigt länge) igår för att beställa ett nytt och blev bortkopplad en gång när det bara var några samtal före så han fick börja om igen.
Igår var det en riktigt varm och skön dag fast den började med bara 7 plusgrader. Idag vet jag inte riktigt vad det ska bli för väder, men solen har iallafall hälsat på en kort stund.
HA EN SKÖN FORTSATT SÖNDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar