tisdag 6 september 2011

Jobbade mina timmar

idag och sen åkte jag hem till sjuka Älva.
Hon är förkyld och har ont i huvudet. :-(
Jag hade ont i mitt huvud när jag kom hem och jag tror jag vet varför. Det har varit lite mycket på jobbet, men en del av problemen är avhjälpta nu(sånt jag rår på) så nu är helgen lugn där.
Väl hemma så fixa jag en tekopp och sen satte jag mig med gröfatet och de sista efterstygnen. Klar blev den och ska bara sköljas upp lite och sen ska jag ha min bäste monterare(gubben) att hjälpa mig montera den i ramen.
Nu håller jag på fundera på vad jag ska börja med härnäst.
Har önskemål om fler HelloKitty, men jag vill nog göra något mer också.
Fick trevligt besök av G och E en stund.
Började med maten så gubben inte skulle behöva göra den, men han hann hem innan jag var riktigt färdig så han åkte på och fixa pastan. ;-)
Nu har elektrikerna varit här och fixat el i kojan så nu vet gubben vad han ska göra.
Fortsätta fixa iordning därinne.
Idag är det växlande molnighet och det blåser ordentligt. De få stunder det är vindstilla så är det riktigt varmt ute.

2 kommentarer:

  1. Krya på Älvan och hoppas att ni andra klarar er..inte roligt med förkylning, det blir väldigt segt... Tavlan är jättefin!! Den kommer att pryda sin plats till julen, då vet oxå tomten att han kommit rätt. Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Hoppas du slipper förkylningen. Det är verkligen sådana tider nu verkar det som.

    SvaraRadera