lördag 17 september 2011

Jag har tagit

det lugnt idag och hostar mellan varven så jag blir tokig(mest när jag pratar säger Älva).
Hon ville skriva en berättelse idag och ville att jag skulle hjälpa till. Och visst ställde jag upp. Det tog hela dagen. :-)
Först att hitta på historien och hon skrev ner den för hand. Sen när hela historien var klar så skrev hon in den på datorn så hon sen kunde skriva ut den.
När detta var gjort så letade hon bilder på nätet så hon kunde pryda bak- och framsida. Gubben min, han har flängt från det ena jobbet här hemma till det andra.
Började och städa av altanen framför köksfönstret, sen fortsatte han till kojan där han satte in duschväggen och sen städade han av lite där inne.
Var till sågen och hjälpte sin äldsta bror med någonting och sen hem igen och fortsatte med sitt.
Där emellan fixade han käk också.
Älva och gubben flyttade kaninburen och kaninerna upp på altanen för vinterplacering. Det börjar bli mörkt och kallt och då är det bättre att de står närmare huset. Lättare att gå ut och hålla på med dem också.
Sen fortsatte gubben ute i kojan en stund till.
Jag har som sagt var bara tagit det lugnt och hoppas att detta förkylningstillstånd snart ska vara över. Vill bli frisk, har ju egentligen inte tid att vara sjuk.
Det har varit soligt och varmt och det är kanske den sista dagen med så här fint väder.
Snart är det läggdags och jag hoppas på en god natts sömn.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HOPPAS NI FÅR EN TREVLIG SÖNDAG!!!

1 kommentar:

  1. Det låter inte så bra att ha en förkylning nu...hoppas du kryar på dej snarast!!!Men av egen erfarenhet vet jag att den tar tid på sej att försvinna.
    Kram sytanten

    SvaraRadera