måndag 5 september 2011

Hemma en stund

och har lite rast.
Sitter ute på altanen i solen och ser knappt vad det står på dataskärmen.
Hann hem och värma på maten då ringde gubben och ville att jag skulle hämta Älva vid skolan för hon mådde inge bra.
Väl hemma tog hon lite alvedon och la sig en stund och då blev det iallafall lite bättre.
Jag värmde på min mat igen och har ätit upp den, men nu har jag också ont i huvudet.
Min huvudvärk tror jag vet varför jag har. Det vart ganska mycket när jag kom till jobbet imorse som jag var tvungen att fixa på egen hand. Tyvärr känner jag mig lite osäker på grejerna än för det är min arbetskamrat K som kan det mesta och jag gör så gott jag kan att hänga med.
Satt här ute på altanen i lugn och ro och hörde den gröna postbilen komma och strax efter det hörde jag ett likadant ljud till, men mycket närmare.
Det var elektrikerna som kom från baksidan med sin firmabil. De håller på att dra el i kojan nu.
Ska dricka upp mitt te och sen är det dags att åka iväg och göra andra arbetspasset idag och hoppas att det flyter på bra det också.
HA EN FORTSATT TREVLIG MÅNDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar