lördag 24 september 2011

Gubben och jag

tillbringade denna vackra dag i vår länshuvudstad med ett besök först på ett stort möbelvaruhus.
Hade tur att vi kom i tid dit för när vi var klara därinne så var det massor av folk.
De har invigt ett helt nytt köpcentrum där i veckan så alla som inte hunnit dit tidigare var ju tvungna att åka dit idag. ;-)
Vi var tvungna för när vi köpte köksskåpen för några veckor sedan så glömde vi köpa benen till skåpen.
Vi hittade lite annat smått och gott som vi också behövde till kojan.
Vi tog också en sväng och tittade på de andra affärena, men var bara in i en för det var alldeles för mycket folk och varmt.
Vi åkte vidare mot ett varuhus som en gång i tiden verkligen var ett överskottsbolag en gång i tiden.
Där hittade vi lite till som vi behövde.
Sen passade vi på att storhandla på samma sorts varuhus som vi i vanliga fall handlar i.
Men det var en liten besvikelse att handla där. Den var sunkig och omodern. Konstig ordning var det på varorna också. Som tur var så var personalen trevlig iallafall.
Innan vi satte hos i bilen för hemfärd så blev det varsin räksmörgås med kaffe/te. Och det var välbehövligt för vi var lite hungriga efter att ha gott i affärer i flera timmar.
Hemma igen så var det bara att plocka upp alla varor och fixa in dem på respektive plats. Bära ut sakerna till kojan och sen ordna lite mat åt oss.
Under tiden som maten blev klar kom jag ihåg att ta in kläderna jag hängt ute.
Efter maten blev vi på tok för trötta så det blev en tupplur på nån timme och det var faktiskt skönt.
I tisdags var vi tvungna att skilja på våra kaniner för av någon konstig anledning(ni tror mig inte) hade de fått ungar. Och hur många ungar som helst vill vi inte ha.
Gubben snabbyggde ett bo till hanen och han fick en skål att ha hö i. När jag tittade till dem dagen efter så låg kaninen i skålen. :-)
Vi har haft våra funderingar på vad vi skulle hitta på att ha höet i och hittade denna hylla. Hoppas nu att han blir nöjd när den blir uppsatt. Det är ju inte så bra att han ligger på maten han ska äta.

Hyllan som blir hökorg.
Imorgonbitti ska jag försöka vara jätteflitig och dammsuga hela huset innan jag börjar jobba klockan 12. Det är första dan efter jag varit sjuk och det ska bli skönt att komma i rutinerna igen, fast samtidigt jobbigt att åka och jobba när gubben är hemma och ledig.
Är kvar på jobbet till 19.
Nu ska jag snart leta mig mot sängen igen och få en god natts sömn.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN SKÖN SÖNDAG IMORGON!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar