tisdag 27 september 2011

Gårdagen försvann sådär

konstigt igen.
Förmiddan satt jag framför datorn och eftermiddan ägnades det åt inhandling av foder och andra saker till våra djur.
Började i en grannkommun där vi åkte till butiken alltför bönder. Där inköptes det strö, kaningodis, kattmat både burk och torr och slutligen ben till hundarna.
Innan vi lämnade den kommunen hälsade vi på gubben som sitter i en lastmaskin och lastar ut grus i en grop där.
Sen drog vi vidare till kommunen där jag jobbar och köpte hundmat till labbarna.
Älva köpte ett hus till hankaninen.
Drog därefter vidare till hemkommunen och försökte ta ut pengar i Minuten, men det gick inte för mitt kort gick inte att läsa. Konstigt att det fungerade i affärerna?
Ytterligare en som skulle hämta pengar fick samma meddelande så då är det ju fel på automaten.
In på livsmedelsaffärn köpte några liter mjölk och köttbuljongen som vi glömde i helgen och i kassan bad jag att få en 100-lapp extra så Älva kunde få sin veckopeng för förra veckan.
Så nu är hon nöjd. :-)
Sen hem och fixa mat och sån mat som gubben gör och som Älva tycker är så gott. Mitt blev gott, men inte lika gott som hans.
Gubben stannade till hos min farsa direkt efter jobbet och plockade ihop en bokhylla.
Så mycket annat hände väl inte igår, men tvättmaskin och tumlare fick jobba ganska mycket så jag skulle bli av med handdukar och lakan som var smutsiga.
Imorse hade vi en svårväckt Älva som hann i tid till bussen. ;-)
Tvättmaskinen snurrar även idag, men med våra kläder för de har också en förmåga att bli smutsiga.
Betalade våra räkningar och sen la jag mig och lyckades somna och sov i ca 2,5 timme. Det var välbehövligt för jag ska jobba inatt och jag vet inte om jag lyckas vila något mer idag.
På eftermiddan får jag besök och gubben ska på möte direkt efter jobbet och kommer väl hem runt 19. Jag börjar ju 20.45.
Uppehåll är det och solen tittar fram med jämna mellanrum.
Det är kanske bäst att stoppa i någonting i magen nu för den verkar lite hungrig.
Hade skönt sällskap när jag sov, 3 goa hundar. Taxen låg vid mitt huvud och labbarna turades om att värma mina ben. :-)
HA EN FORTSATT SKÖN TISDAG!!!

1 kommentar:

  1. Jag undrar om du har någon renlighetsmani? Din tvättmaskin verkar gå dygnet runt. Jag kör ungefär 3-4 maskiner i veckan. Men jag har ju inga barn hemma.

    SvaraRadera