fredag 19 augusti 2011

Torsdagen försvann

för mig på jobbet.
Jag tillbringade timmarna mellan 07.00 och 20.00 på mitt arbete.
Jag hade faktiskt 4 timmars rast mellan 11 och 15 och då passade jag på att äta en matlåda. Sen satte jag mig och broderade och broderade. :-)
Och jag blev färdig med delfinerna. Får se om det ska till några mer stygn vid ena fenan eller om den blev perfekt. Fortsatte att brodera på grötfatet och det är halva korsstygn i ljusgrå färg som gör att det är väldigt svårt att se. Men det kommer att bli perfekt när det blir klart.

Medan gubben var ensam hemma så passade han på att riva där han och hans äldsta bror ska ha en massa grejer.

När Älva kom hem så blev det pannkaka till middag med grädde och sylt. Och idag var det visst pannkaka på skolan idag, med keso och sylt. ;-)

Det var ett växlande väder igår, började med sol och sen kom det regn framåt eftermiddag/kväll.

Idag ringde klockan också tidigt, arbetsdag mellan 7 och 11.30.

Älva klev också upp tidigt eftersom det är skola även idag och pga det så kom ju gubben också upp.

Han har varit ute och rivit idag också fram till jag kom hem. Då tog vi en liten lunch och sen gick han ut en stund igen.

Dagen har börjat soligt, men nu har regnet kommit och de har "lovat" regn hela helgen. :-(

Visserligen kommer jag att jobba hela helgen, men det är ju skönt med uppehåll även när jag jobbar.

Nu ska jag slita mig en liten stund och gå och lägga in tvätt i tumlaren.

HA EN FORTSATT SKÖN FREDAG!!!






1 kommentar:

  1. Jisses, jag trodde först du jobbade 7 - 20. Vilken tur du fick så lång rast mellan, men det lät jobbigt med så lång dag ändå.
    Ha nu en skön kväll

    SvaraRadera