måndag 8 augusti 2011

Måndag igen!

Söndagen gick i sakta mak och regnet öste ner ett tag.
Bio blev det med 3D-glasögon på. Vi såg Bilar som hade premiär i fredags.
Innan vi åkte hem så fick min bil ny lampa fram för den har varit enögd nån vecka(hoppsan) och sen hemma blev det en ny lampa bak också.
Mat lagades och åts medan det gick 1 film på dvd-spelaren.
Om det var datorer på innan vi åkte iväg så sattes ingen på sen vi kom hem.
Efter många om och men fick jag fram broderiet och broderade på delfinen. Så där långt kom jag igårkväll innan jag gav upp och la undan det för trötthetens skull.

Imorse vaknade jag före de andra och gick ut och satte mig i solen och broderade färdigt. Den är till och med tvättad och hänger på tork.

Gubben vaknade och gav labbarna mat och dukade till frukost som vi åt tillsammans med T.

Nu har gubben gått ut och borrar i väggen igen(inte på vårt hus utan där han och hans äldre bror ska fixa in bilar som ska fixas) .

Älva vaknade alldeles av sig själv och kom ner med taxen som fick sin mat.

Vädret har lite svårt att bestämma sig idag, det blåser, är molnigt och solen tittar fram mellan molnen. Runt 19+ är det just nu.

Jag ska ta mig i kragen(som jag inte har) och vika en massa rentvätt som ligger på hög. Och jag menar att det är en MASSA för jag har inte orkat ta itu med högen tidigare.



Mitt vänskapsband som jag hade runt vristen gick ju sönder i förra veckan och igårkväll så gjorde Älva ett nytt åt mig. :-)

Nu känner jag mig inte naken om foten längre.

HA EN SKÖN MÅNDAG!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar