onsdag 17 augusti 2011

Ledig dag idag också,

men ingen sovmorgon eftersom det var upprop i skolan idag.
Klockan 10 skulle eleverna vara där och det var Älva också.
Fick träffa sina nya mentorer(lärare) och gå runt och kolla alla lokaler eftersom den ordinarie högstadieskolan behöver gå igenom en väldigt ordentlig renovering(de får kanske riva halva skolan för att få bukt med allt mögel och skit som finns i den) .
Skolan som de är vid är en gammal skola för förståndshandikappade på 50-60-talet(ev. lite längre, kommer inte ihåg). Blev sen vårdhem för samma grupp och det fanns även ett dagcenter där(och jag började min arbetsbana där 1984).
Sen lades alla stora vårdhem ned och lokalerna gjordes om till vuxenstuderande i vår kommun.
Efter detta kom vår kommunstyrelse den braiga idéen att vår kommun skulle ha en egen gymnasieskola(och den fanns i några år, men tyvärr var det inte många som ville gå i den).
När då den skolan lades ner så fick särskilda omsorgen tillbaka en del av lokalerna.
Vid denna skola har även en lågstadieskola varit under vårterminen pga skador i sina ordinarie lokaler, men de är nu tillbaka i dessa.
Nu ska eleverna få gå i denna skola i ett par tre år kanske tills skolan är färdigrenoverad för det är ingen som vet hur lång tid det kommer att ta.
Medan Älva var i skolan drog gubben och jag iväg och gjorde ett ärende i kommunen där jag jobbar och sen for tillbaka.
Vi hade gott om tid så vi tog en fika på byns konditori innan vi åkte tillbaka till skolan.
Direkt efter skolan åkte vi till den där staden där vi brukar storhandla för både jag och Älva behövde ha nya behåar. Och det vart inte billigt. :-)
Sen åkte vi iväg till nästa stad och bytte spelet.
Och när vi kom hem så ville inte det heller fungera först.
Men G var här med E så hon hjälpte Älva och gubben att få igång spelet. Och där har Älva suttit hela kvällen.
Gubben fixade maten och sen klippte han gräsmattan medan jag hamnade både länge och väl framför datorn.
När jag äntligen slitit mig därifrån så gick jag först ut till kaninerna och kelade med dem och sen diskade jag disken.
Ja, och sen hamnade jag här en stund igen.
Imorgonbitti ringer min klocka 5.15 för Älvas klocka kommer att ringa 5.30 och jag vill hinna duscha innan hon kliver upp.
Arbetsdagen börjar för mig 7 och slutar inte förrän 20, men däremellan har jag 4 timmars rast.
Det har varit en skapligt väder hela dagen, lite kallt på förmiddan, men helt okej iallafall.
Nu sängen och förhoppningsvis sova gott hela natten och inte ligga och titta på klockan som jag gjorde natten som var.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN SKÖN TORSDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar