onsdag 31 augusti 2011

Jaha, så har

det gått några dagar sen jag senast skrev. Börjar med och visar det jag satt och broderade i söndags innan vi åkte till farsan och firade honom. Tyvärr syns det nästan inte alls för det är halva korsstygn i grått som går runt skålen.
I måndagseftermiddag när Älva kommit hem från skolan åkte vi till staden där vi brukar handla och handlade gympakläder till henne och sen blev det inhandling av mat för nästan 1 månad.
Hem, plocka upp maten. Gubben lagade mat och jag vet inte vad jag gjorde just då.
Efter maten gick jag och la mig för att försöka sova åtminstone 1 timme, gick väl si och så.
Upp, packade det jag skulle ha med mig till nattens jobb och åkte iväg och gjorde mina 10,5 timmar.
Tisdagmorgon dök jag nästan i säng när jag kom hem och sov till 12.
Gubben var till rivstället som ska börja plockas och sättas plank i snart.
På eftermiddagen blev det ganska mycket broderat ute på altanen i solskenet.

Blev klar med halvstygnen och fortsatte med den vita "gröten" i skålen och blev färdig med det innan läggdags.
Fick ett ryck och vek ihop lakan och handdukar och la dessa där de hör hemma. Gubben fick också ett ryck efter att han fixat maten till oss och städade lite i vårt s.k. kallrum som inte alls är kallt, men var det innan vi flyttade hit så därav namnet. Det är vår tvättstuga, förråd m.m. och nästan alltid för mycket grejer därinne.
Dagen idag började tidigt precis som den kommer att göra alla dagar det är skola. :-)
Direkt när jag kom upp startade jag 1 tvättmaskin och det som var i den har jag redan hängt och satte på 1 till som är färdig att ta reda på nu.
Passade också på att vika tvätten som hängt och blivit torr och en del av den har jag lagt där det ska vara, det är bara min och gubbens tvätt som ska på rätt ställe.
Idag är det gubbens sista lediga dag och imorgon börjar han jobba igen efter att ha varit hemma i 3 månader förutom att han jobbade 14 dagar i mitten av sommaren.
Känns faktiskt lite konstigt.
Han har iallafall varit upp och fixat till en grej på min bil som han ska åka och besikta idag och sen ska han lufta vattenpumpen och fixa med något mer ut till kojan.
Nu ska jag hänga tvätten och sen försöka göra lite mer nyttiga saker innan jag måste göra mig i ordning för jobbet som börjar 15 och slutar 20.
Ska absolut inte klaga idag för denna vecka har jag bara 2 arbetspass och det ena klarade jag av när jag jobbade natten och det andra är idag.
Solen skiner, men nog märks det på värmen att vi börjar gå mot höst.
HA EN RIKTIGT SKÖN SISTA AUGUSTI!!!




1 kommentar:

  1. Wow, blev så trött av allt du gör så jag måste vila lite ;) Du har verkligen varit "i gång"!

    SvaraRadera