måndag 8 augusti 2011

Jag/vi har

klarat oss ifrån att få fästingar under alla år. Fast i haft djur som kommit in med dem sittande på sig och även krypande.
Men idag fick jag min första!
Jag kände att det började svida i högra knävecket och när jag tittade såg jag något litet svart. Gick till gubben som tog bort den och det var väldigt lätt så den hade inte hunnit fastna ordentligt.
Hoppas nu att det var första och sista fästingen.
Är inne i ett litet stimm av att göra mig illa på olika saker.
I förra veckan skulle jag lägga undan en nagelklippare och lyckades skära mig på den(högra ringfingret) .
Igår skalade jag potatis och skulle dela den med en kniv för att de skulle koka lite fortare och då lyckades jag skära mig i vänster långfinger.
Blev som tur var inte alltför stort sår, men tillräckligt för att det behövs plåster även idag.
Gjort lite nytta har jag gjort och vikt alla rena lakan och handdukar som jag haft liggande. Nu är det bara att börja på ny kula. ;-)
Håller också på att fundera på vad jag ska göra för handarbete nu när delfinen är klar. Göra klart grötfatet eller börja på nästa delfintavla?
Svår fråga eller hur?
HA EN FORTSATT BRA DAG!!!

2 kommentarer:

  1. Äckliga parasiter är de fästingarna, urk :P

    SvaraRadera
  2. Svåra frågor *ler*
    HAr aldrig träffat på en fästing Peppar Peppar och vill de inte heller....

    SvaraRadera