måndag 22 augusti 2011

Hepp, det är visst

måndagkväll redan.
Vart tog dagarna vägen?
Jo, jag jobbade på lördag och kom hem vid 19.30-tiden. Satte mig vid bordet med 1 tekopp och slog igång TV:n och det var IceAge3 som gick på 1 av alla kanaler vi har.
Och samtidigt fick vi besök av gubbens yngre bror U med sambo U och grabbarna V och P.
Anledningen att de kom var att grabbarna skulle sälja jultidningar och i år var det jag som beställde så det lär väl bli mycket dyrare än det gubben beställde ifjol. ;-)
När de åkte vid 22-tiden så stöp jag i säng för jag var jättetrött. Men tror ni att jag somnade på en gång så tror ni fel. Jag låg säkert och vände och vred på mig i nästan 1,5 timme.
Och sen ringde klockan 5.30 på söndagsmorgonen och det var bara att stiga upp och åka och jobba från 7 till 16.
När jag kom hem tog jag fram broderiet med grötfatet och broderade halva korsstygn med 1 tråd runt skålen.(Stygnen syns knappt på bilden och de syns knappt när man broderar dem)
När jag suttit en stund och gubben hjälpt sin äldre bror så packade vi in oss i bilen och åkte till staden där vi brukar handla och åkte faktiskt först till en konkurrerande butik där vi hittade block, pennor + lite annat till Älva att använda i skolan.

Sen åkte vi till affären där vi brukar handla och där hittade vi 2 par pyjamasbyxor till henne och gubben hittade något som han och hans äldre bror behövde.

När vi var klara där så skjutsade vi hem T, men innan han blev avsläppt mellanlandade vi hos min brorsa och hans sambo.

De hade fått 4 sopsäckar med bl.a kläder till min brorsdotter varav 1 av dem var det gardiner och garn i. Och den tog jag hem.

Väl hemma igen försökte vi komma i säng, men det var lite för spännande för Älva för hon skulle ju packa grejer till dagens äventyr och det tog ju tid.

Till slut var det iallafall klart så vi fick sova. :-)

Idag fick vi en liten sovmorgon för Älva skulle ju inte åka med skolbussen.

Efter många om och men så var vi klara att åka och vi skjutsade ner henne till platsen där klassen skulle mötas för en cykeltur till stället där de har tillbringat denna dag och en del av morgondagen innan de får cykla hemåt igen.

När vi kommer dit så har det blivit något missförstånd så de håller inte på att få någon följebil med alla grejer. Vi erbjöd oss eftersom vi hade bussen, men problemet löstes av skolan själva.

Nu ikväll fick föräldrar och syskon komma och hälsa på och det gjorde vi naturligtvis.

Där fick eleverna korv och hamburgare och besökarna fick grilla det de själva hade med sig.

Och tävlade eleverna i femkamp där det viktigaste inte var att vinna utan att göra sitt bästa.

Sen var det ju dags för oss föräldrar att åka hem.

De ville ha några föräldrar som skulle sova över natten och gubben hade skrivit att han kunde, men inte fått något besked om han behövde eller inte. Då kom missförståndet nummer 2 idag för vi frågade om det hade löst sig med föräldrar till natten och fick till svar att det hade det så vi tog det som att gubben inte behövdes.

Så när det då var dags att åka kom en av lärarna och frågade gubben och han och även jag såg ut som frågetecken. Vi visste ingenting. Förvirring var det även bland lärarna. Då visade det sig att de trott att all information hade gått ut, vilket det alltså inte gjort.

Men gubben visst kunde han sova där, men tyvärr hade vi inte skaffat något liggunderlag eftersom vi fattat som han inte behövdes.

Det löste sig med att resursläraren gick hem till sig och sov för det var 1 mamma som skulle sova över och det skulle bli jättetrångt i det tältet med tjejerna och gubben fick då låna hennes madrass. Så gubben och jag åkte hem, han packade sovsäck och kudde och åkte iväg.

Nu sitter jag här ensam med hundarna och visst ja, grabben är hemma också. :-)

Fick 1 telefonsamtal från en arbetskamrat som ville påminna mig om morgondagens föreläsning och jag hade förträngt den tills förra veckan då det stod på vår anslagstavla.

Det blev förstås lite annat prat också och jag var helt imponerad av att vår telefon inte knastrade en enda gång. G ringde på förmiddag och då gick det inte att prata.

Blir man något trött på det hela?

Skoleleverna har haft lite otur med vädret för det har regnat ganska mycket på förmiddan. Tur i oturen så var de nästan framme när värsta skuren kom. Sen har solen tittat fram och det har blivit varmt och skönt för att sen komma lite droppar igen.

9 mm tömde jag ur regnmätaren när vi kom hem vid 20-snåret.

Ska kolla lite på facebook och om nån har skrivit något på sin blogg ikväll och sen ska jag nog leta mig mot sängen för lite sömn.

Hoppas jag nu bara somnar, brukar ha svårt och sova när inte gubben ligger bredvid.

GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

DRÖM OM EN SOLIG TISDAG FÖR ALLA SKOLBARN SOM ÄR UTE PÅ LÄGER I SVERIGE NÅGONSTANS!!!


1 kommentar: